75-та победа и девета титла в световния рали шампионат – това бе равносметката за Себастиен Льоб и Даниел Елена на финала на рали Франция. 38-годишният французин отдавна се превърна в легенда за спорта, но това потвърди статута му на непобедим във WRC – вече 9 години той е съвършено непоклатим на върха на първенството. А след състезанието в родината си Льоб отговори на 9 въпроса на wrc.com.
– Какво е усещането?
– Не може да стане по-хубаво. Все още си спомням какво беше, когато преди две години спечелихме пак тук – беше най-прекрасното чувство. И сега се случи отново. През последните няколко ралита си мислех, че има шанс да стане пак, но реалността е друго нещо.
– Смяташе ли от самото начало, че неминуемо ще победиш?
– В началото на ралито мнозина твърдяха, че победата ни е сигурна… Но не ни бе лесно – трябваше да се борим. Условията определено бяха трудни в неделя сутринта. Не бе лесно да удържим колата на пътя, макар в нашата позиция да не се налагаше да натискаме прекалено много.
– Как се чувстваше на финала на последната отсечка?
– Моментът бе невероятен. В родния ми град Агено чувствах изумително облекчение и беше страхотно!
– Зрителите бяха страшно много. Остана ли изненадан от това?
– Усещането, докато караш край тях по пътя, е страхотно. Имаше една отсечка, където карахме за първи път и в събота имаше фенове навсякъде. Преди няколко години, когато дойдохме за първи път, не ни се вярваше, че може да се случи такова нещо. Знаехме, че ще има зрители, но не и такова количество. Атмосферата просто е вълшебна.
– Този сезон е последният ти с пълна програма – обяви, че догодина ще караш в отделни ралита…
– В момента не мисля особено за това. Сега мисля за това, което изживяваме. Догодина ще видим какво ще стане тогава. Опитвам се да се радвам на ставащото в момента. Решението да огранича състезанията не бе лесно – обмислям го от няколко години и знаех, че ще дойде денят, когато трябва да съм наясно. Случи се сега. Ще участвам в няколко старта, но не в целия сезон. Необходимо ми е нещо друго, различно предизвикателство. Говорих със Ситроен и решихме да опитаме в WTCC, а това ми помага.
– Говореше се, че може да се бориш за десета титла, въпреки намаляването на надпреварите?
– Мислите ли, че е възможно да стане с пет ралита?
– Но ти си Льоб…
– Планът не е такъв. Първо ще е Монте Карло – за мен това е важно състезание, както и за тима. Атмосферата там е невероятна.
– Последният ден във Франция не започна лесно, валеше, как ще го коментираш?
– Имаше сериозен аквапланинг заради прекалено многото вода на пътя. Определено намалих сериозно скоростта. Не беше нужно да победя на всяка цена, за да взема титлата.
– Колко голяма заплаха бе Яри-Мати Латвала в тази надпревара?
– Латвала вече е много бърз на асфалт и трябваше да карам наистина сериозно, за да остана начело. Накрая просто не поемах ненужни рискове.