Днес SEAT представи своята електрическа стратегия, която до началото на 2021г. ще включва шест електрически и хибридни модела. Електрическите версии на Mii и el-Born ще бъдат първите два напълно електрически модела на марката, а новото поколение Leon и Tarraco ще имат хибридна версия.
Също и CUPRA Leon и CUPRA Formentor ще имат и хибриден вариант. Президентът на SEAT Лука де Мео обяви днес на годишната прес конференция на компанията, че CUPRA Formentor, новият CUV, който бе представен на автомобилното изложение в Женева, ще бъде произвеждан във фабриката в Марторел.
За първи път в историята на компанията SEAT ще разработи нова платформа за автомобили в сътрудничество с марката Volkswagen, по-малка версия на модулния комплект за електрическо задвижване (MEB), която ще ползват множество автомобили с размер около четири метра дължина от различни марки, включително SEAT.
Целта на новата платформа е да се разработят достъпни електрически превозни средства, с начална цена под 20 000 евро. Повече от 300 висококвалифицирани инженери ще участват в този проект в Испания.
По време на представянето на резултатите от седалището на SEAT в Марторел, изпълнителният директор на компанията Лука Де Мео заяви, че: „SEAT вече има по-ясна роля във Volkswagen Group. И благодарение на постигнатите резултати, ние спечелихме новата платформа за електрически автомобили.“
„За първи път Техническият център на SEAT ще разработва платформа, която може да се използва и от други марки по целия свят“, добави де Мео.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen AG д-р Хърбърт Дийс присъства на презентацията и подчерта ролята на SEAT във Volkswagen Group: „SEAT е ключов елемент за бъдещето на Volkswagen Group.
Той е успешен и важен играч, базиран на тясно сътрудничество и съвместни технологии и разработване на продукти в рамките на групата.”Д-р Дийс добави, че„ малката електрическа платформа е чудесна илюстрация за това. Тя ни дава възможност да реализираме първото електрическо превозно средство, което е специално проектирано за градски пътувания, достъпно за по-малко от 20 000 евро. Това е демократизиране на устойчивата мобилност. “
Електрическата офанзива достига по-далеч от новите модели и включва стратегия за микромобилнос. Тя, както обяви главният изпълнителен директор на SEAT по време на Световния конгрес за мобилност, ще бъде водеща за VolkswagenGroup. Наскоро представеният концептуален автомобил Minimó играе роля в тази стратегия и електрическият скутер на SEATeXSса два примера за решения за градска микромобилност, предложени от компанията.
2018г. – най-добрата година в историята на SEAT
През 2018 г. SEAT достигна най-добри резултати в своята история. Нетната печалба достигна 294 млн. евро, с 4.6% повече от предходната година (281). Освен това оперативната печалба нарасна с 93.2% в размер на 223 млн. евро (2017: 116). А оборотът е 9.991 млрд. евро, което е с 4.6% повече от резултата за 2017 г. (9.552). Всички суми поставят нови исторически рекорди. През последните пет години оборотът на SEAT нарасна с 33%.
В допълнение, доставките нараснаха до най-високото ниво от почти седемте десетилетия на съществуване на SEAT. А цифрата от 517 600 продадени автомобила (с 10,5% повече от 2017г.), направи SEAT най-бързо развиващата се марка в Европа за миналата година.
Подпомогнати от Ateca и Arona, продажбите на модели с по-голям принос допринесоха за подобряване на резултатите за печалба на SEAT. През първата си година като независима марка, CUPRA е допринесла за увеличаването на крайния резултат на компанията, след като продажбите са нараснали с 40% , достигайки 14 400 единици.
Според Лука де Мео, „2018 е най-добрата година в историята на SEAT. За първи път имаме добри продукти в най-печелившите сегменти, което ни накара да станем една от най-бързо развиващите се марки в Европа през последните три години.
Започналата през 2016г. офанзива на SUV надмина нашите най-оптимистични очаквания. Иедин от всеки три продадени автомобилапрез изминалата година влезе в тази категория.
SEAT сега може да погледне бъдещето право в очите.“
Доброто развитие на бизнеса позволи на компанията да ускори инвестиционната си програма. Само през 2018г. компанията е отделила 1,223 милиона евро, 27,1% повече (2017: 962) за инвестиции и разходи за разработки и развитие. Което е най-високата цифра в историята й. От този обем 656 млн. евро са предназначени изключително за разработки и развитие. Това е с 41.4% повече от предходната година (2017: 464).
Заместник-председателят на отдел Финанси, ИТ и организация Холгер Кинчър посочи, че „SEAT днес е финансово стабилна и устойчива компания. Ние имаме цялостна програма за разходна ефективност и ресурси, с които да се справим с технологичната трансформация на автомобилната индустрия. Нуждаем се от това, за да останем рентабилни в бъдеще. “