Част от българските автомобилни състезатели изнесоха пред медиите информация за редица нарушения, станали в родния моторен спорт от началото на настоящия сезон. За целта бе насрочена пресконференция, на която присъстваха представители на 8 екипа, сред които Ясен Попов, Петър Гьошев, Ники Златков, Игнат Исаев, Тихомир Стратиев и др.
Общоизвестно е какъв хаос настъпи при провеждането на рали България 2010, което тази година бе кръг от световния шампионат. В последния момент се оказа, че ФИА не е известена, че състезанието ще бъде едновременно с това и старт от българския шампионат. По тази причина буквално на шейкдауна българските състезатели бяха спрени и не можаха да стартират преди да закупят гуми Пирели, каквито се използват във WRC.
Сагата с горивото бе още по-зрелищна, след като се оказа, че срокът за заявяването му от WRC отдавна е изтекъл и българите не могат по никакъв начин да се сдобият с такова. По тази причина бе решено нашите екипажи да стартират, но да зареждат на бензиностанции, където се счита, че горивото е проверено. Явно обаче схемата не бе доизмислена, защото както бе обяснено за пореден път и на пресконференцията, накрайниците на колонките не стават за зареждане на рали автомобилите. От друга страна тези коли са хомологирани и дума не може да става да се променя нещо по тях, за да се зареждат с друг, освен обичайния накрайник.
На пресконференцията, засягайки всички тези, а и още грешки, допуснати от Българската федерация по автомобилен спорт на рали България 2010, групата състезатели изразиха недоволство от третирането им като „престъпници“, както самите те се изразиха. Причината е, че заради подобни недоразумения, според тях хората биха могли да заключат, че българските екипажи са били нечестни. Това обаче е слабо вероятно да се случи, след като по време и доста след ралито повечето медии описваха недомислиците по време на рали България и се опитваха да разясняват и без това заплетената ситуация.
Другият голям проблем, засегнат от представителите на осемте екипа, бе липсата на яснота точно по-кой правилник се управляват надпреварите от българския рали шампионат. Бе зададен въпроса коя система е валидна в нашата страна – тази на европейския или пък на световния или пък на някой друг шампионат? Която и да е тя обаче, състезателите алармират да има кристална яснота по този въпрос.
Като пункт бе застъпено и нелогичното въвеждане на кръгове в рали календара по средата на състезателния сезон. Бяха изразени опасения, че подобни постъпки биха облагодетелствали някои състезатели.
Чрез тази пресконференция присъстващите състезатели изказаха публично своето недоволство от всичко случващо се напоследък в българския автомобилен спорт. Какво ще последва от всичко това обаче и какъв ще бъде отговорът на Българската федерация по автомобилен спорт тепърва предстои да се види.