Люис Хамилтън обясни, че състезанието за Гран при на Мексико е било трудно за него заради повредите по пода на колата след инцидента с Макс Верстапен.
След него британецът изостана на 5-а позиция, но след това навакса и излезе начело след по-ранно единствено спиране в бокса. До финала той запази гумите си хард в добро състояние и направи решителна крачка към титлата.
„Дойдохме в Мексико, мислейки че ще изоставаме, тъй като това трасе по принцип е тежко за нас“, обясни Хамилтън. „Имах доста повреди по колата и състезанието беше доста трудно. Вторият ми стинт изглеждаше много дълъг, но съм много щастлив, че днес успяхме и се възползвахме от възможността, която имахме.”
Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф определи избора на стратегия с 1 ранен питстоп като странен експеримент, който се е оказал успешен.
„Не знаехме дали Люис ще може да изкара с тези гуми до финала, заяви австриецът. – Това беше експеримент. Но видяхме, че Рикиардо върви силно със същия тип гуми хард и смятахме, че Хамилтън може да успее. Но в колата той се е чувствал странно да се налага да изкара 47 обиколки с едни гуми.”
Волф каза още, че в тима няма как да са очаквали победа и трето място с оглед на стартовите позиции – 3-а и 6-а.
From Fangio’s triumph in France 1954…
…through to Hamilton’s Mexico win in 2019
It’s been quite a century for @MercedesAMGF1 ?#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/2ZmFYEOLrB
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019