Люис Хамилтън спечели Гран при на Унгария. Втори финишира Макс Верстапен (Ред Бул), а трети бе съотборникът на победителя от Мерцедес, Валтери Ботас. Кевин Магнусен спечели първи точки за сезона за отбора на Хаас.
Макс Верстапен се удари в бариерите в завой 12 докато се нареждаше на решетката. Механиците на Ред Бул имаха само 18 минути да оправят повредите по окачването му. Те все пак успяха да се справят тъкмо навреме, за да успее Макс да се включи в загряващата обиколка преди да бъде даден старта на състезанието.
Disaster for Max Verstappen as he goes into the barriers on the way to the grid ?#HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/VqOSEzbHwD
— Formula 1 (@F1) July 19, 2020
Нямаше дъжд за началото на състезанието, но пистата все още бе мокра и всички пилоти освен Кевин Магнусен и Ромен Грожан стартираха с гуми интермедия. Двамата пилоти на Хаас спряха в края на загряващата обиколка за гуми медиум. Температурата на въздуха в началото на състезанието бе 20.4 градуса, а тази на пистата 26.5. Вятърът бе малко по-силен от този в тренировките и квалификацията.
It’s overcast at the Hungaroring but there’s no rain – for now ?
10 minutes to lights out!#HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/AlEgr2U8y5
— Formula 1 (@F1) July 19, 2020
Люис Хамилтън поведе на старта, зад него Валтери Ботас направи лош старт. Ланс Строл излезе на втора позиция пред Макс Верстапен.
В края на първата обиколка Фераритата на Себастиан Фетел и Шарл Льоклер бяха четвърти и пети. Валтери Ботас бе шести пред Серхио Перес. Николас Латифи бе последният пилот в точките. Хамилтън завърши обиколката 3.1 секунди пред останалите.
LAP 1/70
Bottas fluffs his lines at the start and drops down to P6 ?
Stroll up to P2 and Verstappen up to P3 #HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/1Tr9HGSU8s
— Formula 1 (@F1) July 19, 2020
В края на втората обиколка Ботас спря в бокса за гуми медиум а Льоклер сложи най-меките гуми, които в последствие се оказаха по-неподходящият комплект гуми.
Още следващата обиколка спряха голяма част от пилотите, включително лидерът Люис Хамилтън и вторият в подреждането, Строл. Макс смени гумите си обиколка по-късно, за да избегне трафикът, който се образува в питлейна. Това му помогна да излезе комфортно на втора позиция.
Себастиан Фетел пък, който спря заедно с по-голямата част от пилотите в края на третата обиколка, загуби много време в питлейна.
Магнусен и Грожан, които спряха в края на загряващата обиколка за гуми медиум, спечелиха най-много позиции в началото и завършиха четвъртата обиколка на съответно трето и четвърто място.
Stop the race there?!?!#HaasF1 #HungarianGP pic.twitter.com/7BAmk59Glm
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 19, 2020
Николас Латифи спука гума по време на излизането си от питлейна. Той и Карлос Сайнц се удариха на изхода от пита. Стюардите наказаха пилота на Уилямс с 5 секунди за опасно излизане на пистата.
A nightmare for #NL6 who picks up damage and has to limp around the entire lap and back to the pits ?#HungarianGP ?? | #WeAreWilliams ?
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 19, 2020
Наказание получи и Кими Райконен. Пилотът на Алфа Ромео е застанал на грешна позиция на старта.
After a great start, Kimi gets a 5 seconds penalty for being out of position on the grid. #HungarianGP pic.twitter.com/dhMfP2fF69
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) July 19, 2020
Грешният избор на гуми за Шарл Льоклер започна да се отразява в 10-а обиколка, когато той бе изпреварен от Валтери Ботас и пилотите зад него започнаха да го настигат. 8 обиколки по-късно Алекс Албон го изпревари в първи завой, а обиколка по-късно Себастиан направи същото. Шарл спря в бокса за гуми медиум преди някой от пилотите, които го застигнаха, да успеят да го изпреварят. Това го свали до 15-а позиция.
Пиер Гасли получи повреда в двигателя и се отказа от състезанието в 15-а обиколка.
I guess that’s motorsport..
Drivetrain issue today, we tried to fix the issue from the start but impossible so we had to retire the car. 3rd issue in 3 days, not our weekend, lets reset & focus on Silverstone. pic.twitter.com/bxD0rAveh4— PIERRE GASLY ?? (@PierreGASLY) July 19, 2020
Междувременно Хамилтън направи серия от най-бързи обиколки.
В 30-а обиколка спря и Фетел за твърди гуми. Той излезе зад Карлос Сайнц на 11-о място. Малко след това той направи и най-бърза обиколка в състезанието до момента с 1:20.786.
В края на 33-а обиколка спря и Валтери Ботас за нови гуми медиум. Малко по-късно съотборникът му съобщи за слаб дъжд по пистата. Въпреки това в същата обиколка спря Алекс Албон за най-твърдите гуми, а веднага след него същото направи и Ланс Строл.
Канадецът излезе зад Валтери Ботас. Макс Верстапен влезе в бокса, за нови твърди гуми и покри стратегията на Валтери, който завъртя серия от най-бързи обиколки в преследването си на холандеца.
Tidy stop, Team. Lewis re-joins in P1 on a set of new Mediums ?
VB currently the fastest man on track in P3 and closing in on VER ? pic.twitter.com/4Lp8vTSDig
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 19, 2020
В 43-я тур, Николас Латифи,който бе последен към момента, се завъртя на пистата, заради което бяха развяти жълти флагове във втория сектор.
По това време стана и ясно, че Ред Бул ще бъдат привикани при стюардите след края на състезанието. Причината е, че те са подсушавали мястото, от което е стартирал Алекс Албон, преди началото на надпреварата, което по правилник е забранено.
Проблемите за Ред Бул не спряха тук, тъй като Валтери Ботас се приближи на малко над секунда зад Верстапен около 25 обиколки преди края на състезанието.
W11 ? Valtteri pushing hard, closing down VER in P2. Just a second in it!
Major Styria energy right now… pic.twitter.com/R89lLlcpOa
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 19, 2020
20 обиколки преди края, Валтери спря за най-твърдите гуми, с които да се опита да атакува Макс за втората позиция. Той излезе на малко над 20 секунди зад пилота на Ред Бул и започна да му взима по около секунда на обиколка.
В 53-я тур спря и Ланс. Той запази четвъртата си позиция и бе пред Себастиан Фетел, който малко по-късно трябваше да се бори с Алекс Албон за пето място.
Междувременно, лидерът в състезанието, Люис, все още не бе спрял на средните гуми в 57-а обиколка. Той бе 22 секунди пред Макс към момента, при положение, че спиране в бокса отнема средно 20 секунди. От отбора го инструктираха да опита да увеличи преднината си преди да спрат в бокса към края на състезанието.
След като успя да направи нужната преднина, по радиото му бе съобщено, че Люис ще спре за нови твърди гуми. Това в крайна сметка се случи в 66-а обиколка, когато Люис сложи най-меките гуми, с които да направи най-бърза обиколка и да вземе максимален брой точки.
TEAM ? “Leclerc has got blue flags.”
VB with 9.7s to find and eight more laps to do it as he chases down VER.
Lots of traffic out there though… ? pic.twitter.com/S7PFR6jt4L
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 19, 2020
3 обиколки преди края, Валтери Ботас бе под 2 секунди зад Макс Верстапен. И двамата бяха на най-твърдите гуми, но тези на финландеца бяха с 15 обиколки по-нови.
В последната обиколка Ботас успя да влезе в DRS-a на Макс и да го атакува в първи завой, но не успя да завърши изпреварването.
Люис Хамилтън спечели състезанието и успя да направи най-бърза обиколка от 1:16.627 накрая. Това е неговата осма победа на тази писта, с което изравнява рекорда на Михаел Шумахер за най-много победи на една писта. Това е втора победа за британеца от началото на сезона.
Unbeatable today!!!!! That’s EIGHT #HungarianGP wins for @LewisHamilton! ? pic.twitter.com/Wctzp0frui
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 19, 2020