Люис Хамилтън (Мерцедес) спечели Гран при на Канада. Втори завърши Себастиан Фетел (Ферари), а трети се нареди Валтери Ботас с Уилямс.
Стартовата решетка за надпреварата бе подредена след прилагането на няколко санкции. Маркус Ериксон и Данил Квят бяха с наказания преместване с 3 места назад (заради предизвикване на катастрофа). Кевин Магнусен и Карлос Сайнц отидоха с по 5 места назад на грида заради смяна на скоростна кутия след катастрофите им по-рано през уикенда в Канада.
Времето бе много студено и валеше, но слабо. За началото на надпреварата не се очакваше дъждът да се засили.
Current 💨💦🔥 conditions 🕑 #CanadianGP #F1 @GrandPrixF1Can pic.twitter.com/O4depd3DiX
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) June 12, 2016
Everyone starting on ultrasoft apart from Perez and Magnussen (soft), Button and Haryanto (supersoft).
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 12, 2016
Мерцедес смени ECU-то (електронната контролна система) в болида на Нико Розберг. Изпълнителният директор на екипа (бизнес) Тото Волф заяви, че не би трябвало да има проблем.
На старта Фетел се изстреля напред и се измъкна пред двата Мерцедес-а, които леко се сбутаха. Розберг излетя настрани в тревата, Хамилтън се залепи за Себастиан.
LAP 1/70
VET P1 ⬆
HAM P2 ⬇
ROS P9 ⬇#CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/9y0iTcMs7g— Formula 1 (@F1) June 12, 2016
Нико, който бе девети в колоната след като изхвърча от трасето, попита дали колата му е наред. От питуола на Мерцедес му отговориха, че всичко изглежда наред. Фетел водеше с малко на секунда пред Хамилтън. Трети се измъкна Макс Верстапен, следван от Даниел Рикиардо, Валтери Ботас, Фелипе Маса, Нико Хюлкенберг, Розберг, Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън. По-назад Магнусен се бе сбутал с Фелипе Насър, вследствие на което бразилският пилот на Заубер се завъртя и се оказа последен.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (AFTER 5 LAPS)
Quite a start in Montreal 😮#CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/R0e18Q4kUY
— Formula 1 (@F1) June 12, 2016
Фетел увеличи аванса си на 1,3 сек до деветия тур (от общо 70) на състезанието. От Ред Бул се обадиха на Верстапен с репликата: „ОК, Макс, не задържай Даниел, моля.” Бътън пък се изтегли настрани в 11-ата обиколка – задвижващата система в неговия Макларън се подпали. Рейс контролът стартира режим на виртуална кола за сигурност, след което Фетел влезе в бокса и сложи гуми суперсофт.
В 15-ата обиколка Хамилтън водеше в Гран при на Канада пред Верстапен (+9,456), Рикиардо (+10,708) и излезлия четвърти Фетел (+11,452). Себастиан настигна Даниел и го атакува, успявайки да го изпревари в 18-ия тур. В края на същата обиколка задмина и Верстапен, докато Джолион Палмър се прибра в бокса заради теч на вода.
Фетел бе на 9,7 сек зад Хамилтън, като бързо топеше разликата. Верстапен мина през пита в 21-ата обиколка, последван от съотборника си. Розберг стори същото, като и тримата взеха софт. Люис в челото изтърва за момент пистата и мина през зона за сигурност, като успя да продължи. Питстоповете продължиха – пилотите на Уилямс смениха гуми. Хамилтън също бе в бокса в 25-ата обиколка и сложи софт.
LAP 25/70: Race leader HAM finally pits
He emerges in P2, 13.0 behind VET
VET will need to stop again#CanadianGP pic.twitter.com/Ap9ttUv7yK
— Formula 1 (@F1) June 12, 2016
.@ScuderiaFerrari has committed to a two-stopper; we’ll see if it works. #Seb5 currently leads.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 12, 2016
В 26-ата обиколка от надпреварата Перес и Магнусен, които единствени стартираха със софт, не бяха спирали в бокса за смяна на гуми. От Ферари предупредиха Кими да внимава, но финландецът не прие много добре репликата от питуола. Фетел пък се оплака от изостаналите автомобили, докато Кими влезе в бокса (34 обиколка). Себастиан бе в пита в 38-ия тур, докато Маса се прибра и механиците директно го избутаха в гаража.
Фетел се върна втори на пистата, на 7,888 сек зад Хамилтън. В 39-ата обиколка Рикиардо на свой ред бе в пита, където бе забавен.
LAP 38/70: Massa OUT
He had been the only driver to score points in every race so far in 2016#CanadianGP pic.twitter.com/0ke5vdt6Sg
— Formula 1 (@F1) June 12, 2016
Фетел свали малко от разликата спрямо Хамилтън – до 6,641 сек, като немският пилот за пореден път бе недоволен от изостанали автомобили: „Хайде де! Какво, по дяволите, става?!” Междувременно Розберг поиска повече информация и му бе съобщено, че предупрежденията, които вижда на дисплея на волана си, са реални.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (after 44 of 70 laps) #CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/SwGeNzTSfW
— Formula 1 (@F1) June 12, 2016
LAP 47/70: Huge battle between BOT (P3) and ROS (P4)
Just 0.7 between them #CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/OJHoJPPzOE
— Formula 1 (@F1) June 12, 2016
20 обиколки преди финала на състезанието преднината на Хамилтън спрямо Фетел бе малко над 5 секунди. В 52-ия тур Розберг мина през бокса заради спукана гума.
Нико излезе седми в колоната. Трети бе Ботас, следван от Верстапен, Райконен и Рикиардо. Розберг скоро изпревари австралийския пилот на Ред Бул, в 58-ия тур задмина и Кими. Фетел пък сбърка в последния завой, което му струва секунда и половин в битката с Хамилтън.
LAP 58/70: ROS takes RAI to move up into P5 👏#CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/HR98j3zBlq
— Formula 1 (@F1) June 12, 2016
Фетел отново сбърка. Разликата с Люис се задържа между 6 и 7 секунди. Розберг пък настигна Верстапен, но първата му атака бе неуспешна. Алонсо (12-ти) попита по радиото дали да влезе в пита, но отговорът бе да кара, тъй като може да вземе точки, ако нещо се случи със съперниците пред него. Първоначално възприятието бе, че испанецът иска да прибере колата и да приключи състезанието. Впоследствие той обясни, че идеята му била да сложи свежи гуми за последните няколко тура, но рискът бил прекалено голям.
Розберг сбърка в последната обиколка при нов опит да задмине Верстапен. Той се завъртя, но се върна на трасето. Хамилтън пръв видя карирания флаг, последван от Фетел и Ботас. Макс бе четвърти, Розберг остана пети.
LAP 70/70: ROS attacks VES for a final time and spins
He recovers though to retain P5 #CanadianGP pic.twitter.com/BVgFRN4wB9
— Formula 1 (@F1) June 12, 2016
#F1 #CanadianGP – Race Session results*
*Unofficial data pic.twitter.com/j4ZXupKJWB— FIA (@fia) June 12, 2016