Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Фетел и Албон в първата сесия на COTA

Верстапен пред Фетел и Албон в първата сесия на COTA

3002
0
Гран при на САЩ, Остин, COTA, Circuit of the Americas
снимка: Пирели

Макс Верстапен бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на САЩ. Втори остана Себастиан Фетел (Ферари), а трети бе съотборникът на пилота на Ред Бул Алекс Албон.

Уикендът на пистата Circuit of the Americas (COTA) започна при наистина студено, макар и ясно време

Час и половина преди началото на първата петъчна сесията температурата на въздуха бе 0 градуса. Всъщност всички бяха изненадани от ниските температури още от предходните дни. В падока се появи количка за сладолед, но коментарите бяха, че с оглед на студа като че ли е по-добре да се раздава чай. Дори бе отбелязано, че на малко състезания през годината човек може да види механици с шапки.

Основната тема преди началото на подготовката за състезанието бяха новите правила за 2021 г. Те бяха обявени вчера. Някои от екипите ги приветстваха, а повечето пилоти бяха предпазливи в мнението си относно регулациите, които ще доведат до сериозни промени в автомобилите. С началото на тренировките вниманието се пренасочи към пистата и възможността Люис Хамилтън да вземе шеста титла в Гран при кариерата си този уикенд.

В началото на сесията температурата на въздуха достигна 8,6 градуса, тази на пистата бе малко над 14 градуса

Пирели предостави гуми софт от разработваните за 2020 г. на отборите за петъчните тренировки на COTA. Тимът на Мерцедес бе един от отборите, събиращи данни за доставчика на гуми. Люис Хамилтън и Валтери Ботас бяха сред първите пилоти на трасето, но с медиум.

Ботас записа първото време в сесията – 1:39.846 мин, като то бързо бе подобрено – първо от Макс Верстапен (с експерименталните гуми), а след това и от Кевин Магнусен (с медиум). Пилотът на Хаас даде 1:38.530 мин.

„Мисля, че има проблем с двигателя“, съобщи Шарл Льоклер по радиото на тима си. Той бе направил две обиколки и се прибра в бокса, за да проверят автомобила му. Междувременно Ромен Грожан бе излязъл начело с 1:37.356.

Алекс Албон на свой ред бе най-бърз с 1:36.424, но това време бе заличено заради нарушаване лимитите на трасето. Той обаче бе още по-бърз (с медиум) – 1:35.743. Съотборникът му Макс Верстапен (с гумите за 2020-та) се доближи до него на 0,747 сек.

Данил Квят заемаше третата позиция, на 0,908 сек от Албон преди Фетел да го измести. Ланс Строл пък излезе втори след бърза обиколка със софт. Предоставените от Пирели гуми за уикенда в САЩ, са същите, които бяха използвани и в Мексико.

„Чувството с тези гуми изобщо не е добро“, бе коментарът на Хамилтън след първите му проби с експерименталния тип за 2020 г.

Той заемаше едва 14-та позиция половин час след началото на тренировката. Ботас бе 15-ти. Льоклер все още бе в бокса, където проверяваха Ферари-то му. В пита оставаше и Карлос Сайнц, който като че ли също имаше проблем. На трасето Никола Латифи излетя от пистата заради грижи с превключване на предавките. Той караше в тази сесия колата на Джордж Ръсел – британецът наблюдаваше работата от питуола.

В 35-ата от общо 90 минути за подготовка в тази тренировка Фетел оглави класирането.

Веднага след това Верстапен го измести с 1:35.546, като и двамата бяха с медиум

Албон отново излезе пръв – 1:35.282 мин, докато Сайнц изтърва задната част на своя Макларън и се завъртя. От Ферари бързо се справиха с поправките в колата на Льоклер, като уточниха, че проблемът е бил с педала на газта. В Рено пък подозираха, че в автомобила на Нико Хюлкенберг има повреда в хидравликата.

В средата на тренировката Фетел сложи гуми софт и веднага излезе пръв – 1:34.226. Постижението му бе с над секунда по-силно от това на Албон. Льоклер пък бе записал трето време с експерименталните гуми, на 1,154 сек от съотборника си.

В този момент от сесията температурите на въздуха и трасето се бяха качили съответно до 11 и 19 градуса. Пилотите на трасето бяха в по-дълги серии от обиколки.

Даниел Рикиардо излетя от трасето в девети завой, но продължи и излезе в челото на класирането. През това време Верстапен бе най-бърз с 1:34.057 мин. Фетел записа второ време, на 0,169 сек от Макс. Пиер Гасли бе трети. След това Албон зае третото място, на 0,259 сек от съотборника си. Време на Льоклер, което го извеждаше втори пък, бе заличено заради нарушаване лимитите на трасето. Пилотите на Мерцедес все още бяха във втората половина от таблицата – 14-ти и 16-ти (Ботас и Хамилтън).

„Това е най-неравната писта на света“, каза Хамилтън по радиото

Доста от излитания от пистата в тази сесия бяха причинени от неравности по трасето.

Люис приключи сесията на 8-мо място. Той бе четвърти за момент преди рейс контролът да заличи времето, което го качи на тази позиция. Най-бърз остана Верстапен, следван от Фетел, Албон, Гасли, Рикиардо, Грожан, Льоклер.