Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сало: Колата на Ферари е нестабилна във всеки завой

Сало: Колата на Ферари е нестабилна във всеки завой

33
0
Фелипе Маса,Ферари,Херес

Фернандо Алонсо явно реагира на заплахата от страна на Лука ди Монтедземоло, отборът да не се връща от Херес без добри времена. В днешния последен ден испанецът постигна най-добро време преди обед с резултат от 1:18,877 мин. Дали това е реалното отражение на положението, в което се намира новата кола? Решиха ли се изведнъж проблемите от предишните дни?

Това е малко вероятно. Времето на Алонсо бе постигнато с меките гуми на Пирели и изглежда, че това бе направено с цел да се намали малко напрежението в отбора. Защото до момента тестовете преминаха по-скоро под заплахата от нов провал. Многото промени по колата доведоха логично до повече неизвестни. Съответно първата цел на екипа бе да се започне с разбирането на работата на болида, как може да му се повлияе и как промените в настройките се отразяват на качествата му. Така, за да бъде накарана новата концепция да заработи, бе необходимо доста време. Загубеното вчера заради повредата в хидравликата едва ли може да бъде наваксано лесно. Фернандо Алонсо все още не е дал своя коментар за работата на F2012, но изглежда повечето наблюдатели виждат сериозни проблеми. Дори собственикът на Ред Бул, Дитрих Матешиц се чудеше.
„Какво става с Ферари?“, цитиран бе австриецът от швейцарския вестник Блик. Бившият пилот на Скудерията, Мика Сало пък дава своя отговор, също на страниците на същия всекидневник.

„Колата просто има проблеми във всеки завой.“

А начинът на работа във Ферари вече леко намирисва на отчаяние.

„В момента си играем с поведението на колата в завой, като изпробваме различни варианти при влизането, вътре и при излизането от него. Става дума просто за това да намерим баланса, отчитайки всички фактори“, обясни техническият директор Пат Фрай (повече за новият технически директор на Ферари може да прочетете в последния, 146 брой на списание ClubS1) след вчерашния ден. „Става дума за една голяма матрица и при почти всяко излизане пробваме различни конфигурации.“

Изявление, което погледнато от известна гледна точка звучи, като налучкване в тъмното, където по случаен принцип да бъде напипана правилната конфигурация.

Най-големият проблем от миналата година обаче изглежда е изгладен.

„В момента сме много доволни от корелацията между аеротунела и пистата“, обяснява Пат Фрай. Така в аеродинамичен аспект нещата изглеждат нормални, но по отношение на механиката явно екипа изпитва сериозни трудности. Те се дължат най-вече на новата конфигурация на окачването, и предното, и задното. То вече е по системата пулрод.

Пат Фрай обаче не признава подобно нещо и смята, че ограниченото използване на системата във Формула 1 в последните 20 г. не е сериозен проблем. Той споделя официалното мнение от страна на Ферари, че новата кола толкова се различава от досегашните болиди, че качественият скок напред е само въпрос на време. Или с две думи, когато бъде „разсечен“ Гордиевият възел, отборът ще има много по-добра база, отколкото през миналите няколко години.

Факторът време обаче не трябва да бъде подценяван. Отдавна се знае, че думата „търпение“ е чужда в Маранело. Особено след проблемите в последните години. Алонсо също иска титлата през тази година, което увеличава напрежението. Така се получава един заплашителен коктейл, който не изключва панически опити за излизане от ситуацията. Фрай в момента няма много възможности да успокои началници и фенове. На въпроса какво послание има той за тях, англичанинът отговаря просто: „Работим усилено по развитието на колата.“