Начало Рали Сайнц очаква битката за победата да бъде между Тойота и Мини

Сайнц очаква битката за победата да бъде между Тойота и Мини

1660
0
Карлос Мини
Карлос Сайнц, снимка Ред Бул Контент Пуул
Трикратният победител в Рали Дакар Карлос Сайнц-старши очаква борбата за челните места в Рали Дакар 2021 да бъде между отборите на Тойота и Мини X-Raid. След оттеглянето на Пежо те бяха основните претенденти за короната и си размениха по една победа през последните две издания на надпреварата.

През тази година двете марки ще имат нов силен съперник в лицето на новосформирания отбор Бахрейн Рейд Екстрийм. Тимът привлече в своите редици легендата във WRC Себастиен Льоб, както и двукратния победител в състезанието Нани Рома. В същото време екипът на X-Raid ще разчита на миналогодишния победител Карлос Сайнц и рекордьора по победи в Дакар Стефан Петерхансел.

„Според мен битката за победата ще бъде между Тойота и Мини. Японците разполагат с няколко коли, а ние ще бъдем само с две бъгита. През последните две издания видяхме, че те бяха много бързи. Очаквам много тежка битка с Петерхансел и Ал-Атия. Не трябва да подценяваме и автомобилите на Продрайв. Те разполават с двама невероятни състезатели и може да бъдат заплаха за нас. Знам, че е много трудно да спечелиш от първия опит в Дакар, но не казвам, че  не е възможно. Колкото и тестове да се правят, надпреварата е много трудна и пълна с изненади и не се знае какво може да стане“, заяви Сайнц.

Ралито ще се проведе за втора поредна на територията на Саудитска Арабия, след като страната подписа петгодишен договор с организаторите на офроуд надпреварата. Според Давид Кастера тазгодишното издание ще бъде по чисто нов маршрут. Също така по време на маратонските етапи няма да бъде разрешена смяната на гуми при колите. Моторите пък ще имат общо 6 задни гуми за цялата надпревара.

Запитан какво мисли за промените през тази година, Сайнц заяви:

„Със сигурност ще имаме трудности през маратонския етап. Ако спукаме някоя от гумите, не можем да вземем нова от помощния камион и ще разполагаме само с две резервни гуми. През втория ден ако имаме нужда от допълнителни колела ще бъдем наказани с поне 15 минути. Затова трябва много да внимаваме да нямаме проблеми през тези два дни“.