Карлос Сайнц изрази недоволството си от битката за по предна позиция на трасето между Макс Верстапен и Люис Хамилтън в края на квалификацията в Абу Даби. По думите му, тя е довела до неговото забавяне и невъзможността испанецът да загрее добре гумите си.
Сайнц имаше 0.4 сек аванс пред съотборника си Ландо Норис и пред Даниел Рикиардо във втората част на квалификацията. Но в Q3 остана зад тях – едва 9-и, а ще потегли 8-и след наказанието на Ботас.
„Разочарован съм, защото летях в Q1 и Q2, каза испанецът. – Не знам как се озовахме в тази проблемна ситуация в загряващите обиколки. Една от колите на Мерцедес (Хамилтън) се бореше с Верстапен, изпревари ме и не можех да загрея предните си гуми.
В последните кръгове тези момчета се борят в квалификацията като на състезание и не знам защо. На излизане от завой 1 вече изоставах с 0.1 сек спрямо най-добрата ми обиколка в Q2.“
Забавянето на Сайнц доведе и до такова за движещия се зад него Алекс Албон. Пилотът на Ред Бул като пряко следствие забави позиционираните зад него пилоти на Ферари. В крайна сметка ситуацията доведе до това Шарл Льоклер да не може да започне последната си бърза обиколка.
Самият Норис се класира на 7-о място. Така младият британец победи съотборника си Карлос Сайнц по отношение на класиранията в квалификациите тази година.
Преди този кръг двамата имаха по 10 успеха един над друг. С наказанието на Валтери Ботас да стартира последен, Ландо се придвижи на 6-а позиция. Той бе най-бързият пилот извън тези на водещите 3 тима – Мерцедес, Ред Бул и Ферари.
„Щастлив съм, беше тежка квалификация, каза Норис пред Sky Sports. – Ако бях направил и най-малката грешка, която да ми коства 3 стотни, щях да съм 2 места назад. Победих и Даниел (Рикиардо), което е още по-добре.
Беше добра обиколка. Не направих никакви големи грешки. Не беше от най-добрите в живота ми, но контролирах гумите и гледах да съм сигурен, че няма да превъртя колелата или да имам свръхзавиване.“
⚔️ 2019 qualifying battles ⚔️
The final results are in… #AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/yFnQMqUp5f
— Formula 1 (@F1) November 30, 2019