Карлос Сайнц няма да е доволен от кариера като тази на Рубенс Барикело – да е №2 в екипа на Ферари, заяви самият пилот. Испанецът премина тази година в Скудерията, където работи заедно с Шарл Льоклер. Той разказа на среща с испански медии, че все още допуска грешки, дължащи се на недостатъчно доброто му познаване на болида SF21.
„Дали ще съм доволен да съм един Барикело? Не. Очевидно е, че не. Искам един ден да стана световен шампион. Затова работя толкова здраво всеки ден. Само времето ще покаже дали ще го постигна или не“, заяви Сайнц
„Очевидно е, че Шарл знае по-добре от мен как да кара тази кола – той е във Ферари от три години. Истина е, че се опитвам в известна степен да копирам стила му на управление. Просто искам да попия всичко, което знае за автомобила. Аз показвам нелоша скорост, чувствам се комфортно зад волана, но допускам някои грешки. Те са свързани с недостатъчния ми опит за управление на SF21. Нужно е време, за да изучиш изцяло характеристиките на една кола, а сега практически нямаме тестове. Затова и пропуските се случват по време на Гран при уикендите, когато и плащаме цената за тях. Това е част от обучителния процес.“
Сайнц сподели също така, че вече има много забележителни моменти през първия си сезон като пилот на Ферари.
„Трудно е да избера. Не можах да се зарадвам като хората на подиума в Монако например, тъй като още преживявах, че изтървах полпозишъна. Мисля обаче, че най-доброто тепърва предстои. Надявам се да поднесем още някоя изненада и да можем да се борим за подиуми. Да видим къде това би било възможно, но аз винаги съм се представял подобаващо в Остин и Мексико.“
На питане дали не съжалява, че е напуснал Макларън след победата на екипа от Уокинг в Италия, Сайнц бе категоричен:
„Никой не ми задаваше подобен въпрос, когато бях близо до успеха в Монако. Не, не тъгувам за Макларън. Радвам се, че карам за Ферари.“
„Настоящият сезон е най-добрият в кариерата ми. Проектът е дългосрочен, но определено планирам да печеля състезания и искам да стана шампион с Ферари. Ще видим дали ще стане, но ежедневно се настройвам за това“, повтори испанският пилот.
Turning a fast lap into a leap in time. @carlossainz55 shows us how it went taming the #FerrariDino246GT, still fierce after the Ferrari Classiche department touch. #Ferrari #essereFerrari @scuderiaferrari pic.twitter.com/Yx6hjikNbn
— Ferrari (@Ferrari) September 21, 2021