Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сахир – перспективата на Косуърт

Сахир – перспективата на Косуърт

41
0

Гран при на Бахрейн бележи завръщането на Косуърт на стартовата решетка за Формула 1. Компанията доставя тази година двигатели на четири отбора – Уилямс, Лотус, Испания Рейсинг и Върджин. През 2006 г. именно с агрегат Косуърт Уилямс записват най-бързата обиколка в надпреварата на трасето до Манама.

Трасето не е леко за пилоти и отбори, но същото важи и за моторите в автомобилите. Сахир се намира само на 10 метра надморско равнище и атмосферното налягане е със средни стойности, така че мощността на двигателите не би трябвало да се влияе от тези фактори. Удължаването на трасето до 6,299 км обаче поставя нови изисквания пред тях.

Сахир все още има четири основни дълги прави, включително старт-финалната, възлизаща на малко повече от 1 километър. Процентът от обиколката, изминаван на пълна газ обаче, намалява. Мощността е от основно значение на правите, особено в първия и последния сектор на пистата.

В новата секция поредица от осем завои в разстояние само на 0,9 км поставя под сериозно напрежение скоростната кутия и означава повишаване температурата на агрегата. В комбинация с обичайно горещото време в Бахрейн това прави охлаждането на моторите доста по-сложно в тази част на пистата. Заради това пилотите ще трябва да внимават и да се опитват да не изкарват твърде дълго време зад друга кола – заради влошаване на въздушните потоци.

Ключов фактор ще е и разходът на гориво с оглед на забраната за дозареждане по време на състезанията. Определени настройки с цел намалена консумация могат да влошат проблемите с охлаждането.

Екипите и производителите на двигатели нямат вече право и да монтират допълнителни филтри за предпазване от пясъка по трасето, което също може да доведе до грижи с този толкова важен компонент от автомобилите.