Saab ще заложи на електрически вариант на свой модел в опит да съживи марката, която бе купена от National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Целта е пазарът в Китай, където правителството промотира зелените автомобилни технологии и влага 16 млрд. долара в субсидии, изследване и развитие и инфраструктура за такъв тип возила.
Брандът ще създаде елекрическа версия на Saab 9-3, макар че самият модел вече е на цяло десетилетие. Това предизвиква някои скептични реакции, като съществуват и съмнения дали автомобил на марката с такова задвижване ще предложи управлението, асоциирано със Saab.
Според президента на NEVS Матиас Бергман обаче единствено дръзки действия ще възродят над 60-годишния бранд, благодарение на който в автомобилната индустрия навлизат редица иновации. Той смята, че пазарът на електрически автомобили ще скочи рязко нагоре през 2015 г., като най-много коли от този тип ще бъдат реализирани именно в Китай. Идеята е да се използва заводът в Тролхатан в южна Швеция (където предишните собственици GM инвестираха $4 млрд.). Батериите ще идват от дъщерната компания на NEVS Beijing National Battery Technology. Според анализатори има сериозен потенциал за продажба на електрически автомобили на местните правителства в Китай, които се намират под натиск да търсят решения за намаляване замърсяването на въздуха.
Предизвикателството обаче не е малко. Производството в Швеция ще оскъпи колите, поне докато не заработи завод в Китай. NEVS също така не разполага с финансовите ресурси на немалка част от конкурентите.
Прогнозите за продажба на електрически автомобили в световен мащаб са изключително благоприятни. Най-добре реализираният досега модел от този тип е Leaf на Nissan. Те работят освен това по други подобни проекти заедно с Renault и предвиждат, че до 2020 г. обемът ел. коли в общите продажби може да достигне 10% за цялата индустрия. През 2012 г. обаче едва 120 000 такива возила са реализирани в световен мащаб, а средствата за развитие са огромни. Renault и Nissan инвестираха $5,4 млрд. Технологиите са на такова ниво пък, че само на електрическо задвижване повечето модели могат да изминат едва около 100 км, след което трябва отново да се заредят, а липсва подходяща инфраструктура. Затова и голяма част от проектите залагат на хибридни варианти, които според анализаторите ще продължат да надвишават по продажби изцяло електрическите версии през следващите 10 години.