Симеон Симеонов и Йордан Йорданов спечелиха първия кръг от Hyundai Racing Trophy – румънското рали Брашов. Симеон бе най-бързият български пилот в марковата надпревара. В рали Брашов той спечели всичките 7 специални етапи и спечели убедително пред останалите три екипажа – Мартин Коев / Димо Бозуков, класирали се на второ място, трети бяха дебютантът Денис Станчовски и Васил Георгиев, както и дамския дует Виктория Гъркова /Велислава Павлова.
За Симеон това е трети сезон в Hyundai Racing Trophy и втора победа след първото му място на писта Дракон в Пловдив през 2015 г. Мналия сезон Мони бе все на подиума, но малко не му достигаше. Още в първото състезание за 2017 г. той показа опит, изключителна бързина. Той финишира и на 26-о място в общото класиране, като постигна време 1.03:32,3 ч, и бе с 2:24,2 мин. по-бърз от класиралия се на второ място Мартин Коев.
Очевидно този сезон целта му е титлата. Симеон на първия етап за деня и 3-и в ралито даден 5:24,3, с 11,6 сек. по бърз от Мартин, във 4-и даде 2:04,0 и разлика 28,6 сек., в двата дълги етапа – 5-и и 6-и, постигна съответно 17:36,5 и 17:33,7, също с доста солиден аванс, а в последния 7-и бе с 6:09,6 мин. и 19-о време за етапа. За това отлично представяне Мони се готви старателно цяла зима. Той казва: „Тренирахме на сняг, на сух асфалт, но свикнах с колата и се чувствам уверен. Ралито беше доста интересно, с бързи етапи и отличен асфарт. Мога да бъда и още по-бърз.“
За Мартин това е второ рали след „Стари столици“ през миналата година. За него второто място е очаквано в марковия шампионат. Той стана и 32-и в общото класиране и все още свиква колата и коментира: „Състезанието ми хареса много заради обстановката. Трасето е уникално с бързи, но и с обратни завои, с много фракция. Все още не мога да свикна с колата, трудно ми е да се отпусна. Карах колата една седмица преди състезанието. Реших че не бива да рискувам. Имаше критични ситуации, най-вече във фракциите, на 5-ия етап малко след старта отворих един завой и нацелих дупка. Ще трябва още да тренирам и да опознавам колата.“
За Денис Станчовски това е първо качване на състезателна кола. Той финишира с време 1.11:12,8 ч. Инструкциите към този младок, който няма никакъв опит зад волана, бе да завърши сътстезанието. И Денис го изпълни перфектно. Направи не само баща си щастлив, но и всички от екипа на Hyundai Racing Trophy. Момчето тепърва има да израства, но зад волана на новата еволюция на Hyundai i20 Coupe R очевидна ще става все по-добър.
Двете дами – Виктория Гъркова и Велислава Павлова също стигнаха до финала . Такава бе и задачата им. Виктория напълно потвърди името си, защото стигането до финала за нея бе истинска победа. Момичето слиза от картинга и седна в състезателната кола. Както писахме вчера, тя бе предпазлива, но с всеки скоростен етап видяхме как тя се отпуска и става уверена. В последния дори самата тя си призна, че вече е била по-спокойна.
Вики каза: „Щастлива съм. Беше ми много притеснено на градския етап вчера. Имаше много фракция по етапите. На последния се отпуснах. Победата беше да завършим, защото само миналия уикенд карах колата и то беше само на тестове. Дори да си призная леко я ударих. Но определено ралито ми харесва много повече от картинга. Разнообразно е, виждаш съвсем различни пътища, обстановка. Не е една писта с няколко завоя, по която въртиш обиколки.“
Механиците се справиха отлично. Всъщност новата еволюция на Hyundai i20 Coupe R се оказа изключително издръжлива. Едиственият проблем бе смяна на термостата на Мартин Коев, тъй като колата е загряла на дългите специални етапи. Но заради променениото окачване, попадането в дупката на Коев миналата година би изкривило носач. Сега обаче колата бе непокътната. Изобщо i20 Coupe R колите и на четирите екипажа бяха подготвени перфектно.
Специалните награди на Тотал – 2000 лв. за победителя Симеонов , а по 1000 и 500 лв. съответно за асистентите Коев и Станчовски, връчи представителя на фирмата Николай Парасков.
Рали Брашов спечели Симоне Темпестини със Ситроен DS3 R5, който водеше от старта до финала и не позволи на никой да застраши позицията му. Втори стана Богдан Мариска с Форд Фиеста R5 на 38,2 сек., като навигаторка му бе Кармен Поенару, позната ни от това, че караше с нашата Екатерина Стратиева. Трети бе Дан Гиртофан с Шкода Фабия R5, който зарадва съгржданите си.