Кими Райконен успя да спечели първа победа за Лотус през този сезон и първа след завръщането си във Формула 1. Финландецът записа 19-и триумф в кариерата си, а зад него завършиха съперниците за световната титла Фернандо Алонсо и Себастиян Фетел, стартирал последен от бокса. Стартиралият от първа позиция Хамилтън отпадна заради повреда.
Фернандо Алонсо успя да изпревари още на старта Дженсън Бътън, но най-доброто потегляне бе за Кими Райконен, който излезе втори. Малдонадо бе трети пред Уебър, Алонсо и Бътън. Заради по-високата си скорост на правите испанският пилот на Ферари успя да вземе четвъртата позиция, изпреварвайки без особени проблеми съперникът си в Ред Бул.
Отзад Нико Хюлкенберг имаше контакт със своя съотборник Пол ди Реста и Бруно Сена от екипа на Уилямс. Това доведе до отпадането на германеца, а останалите двама се сринаха в класирането. На осми завой се стигна до контакт между борещите се за последните точки в десетката Нико Розберг и Ромен Грожан. Това доведе и до тяхното свличане в класирането.
Фетел си пробиваше път напред в класирането, но при изпреварването на Бруно Сена контакт му струваше част от предното крило.
Именно Розберг стана причина за излизането на кола за сигурност. След като мина през бокса и смени крило, той се хвърли в преследване, което обаче завърши в задната гума на Нараин Картикеян. Колата за сигурност излезе на пистата в деветата обиколка. Фетел бе стигнал до дванадесета позиция, но при опитите си да държи гумите си в добро състояние той за малко не се удари с намиращия се пред него Даниел Рикиардо. За да избегне удара Фетел мина през табела означаваща разстоянието до завоя и предното му крило бе тотално съсипано. Така в 13-ата обиколка Фетел влезе за смяна на крило и гуми. Сложи меки, след като преди това бе карал с медуим смес. Това го свлече обратно на 21-о място.
В 14-ата обиколка състезанието бе подновено, като Уебър за малко не успя да изпревари Алонсо в борбата за четвъртото място. Колата на Ред Бул изглежда бе много по-бърза в този момент от състезанието. Отпред Хамилтън отново започна да трупа предимство пред Райконен.
В 17-ата обиколка Фетел изпревари Грожан в борба за 15-а позиция, но французинът контрира и успя да си върне мястото. Фетел обаче не се предаваше и използва пространството извън пистата, за да се върне начело в този двубой. Германецът успя, но бе принуден да върне позицията. Обиколка по-късно французинът обаче нямаше шанс да задържи шампиона.
В 20-ата обиколка Хамилтън получи електрическа повреда и отпадна, което изведе Райконен начело. Фернандо Алонсо пък възползва от грешка на Малдонадо и го изпревари. При опит да направи същото Уебър се удари с венецуелецът и загуби три позиции след като се завъртя. Бътън обаче нямаше тези проблеми и в 24-ата обиколка мина пред болида на Уилямс.
Фетел пък бързо наваксваше позиции и бе стигнал до 10-ото място. В 25-ия тур пък вече бе 8-ми след като изпревари Шумахер, а Кобаяши влезе в бокса. Борбата на Маса с Уебър пък завърши със завъртане на Маса и това изведе Фетел на седма позиция на 23 секунди зад Райконен. Изоставането му от Алонсо пък бе само 16 сек.
Движещия се на осма позиция Михаел Шумахер влезе в бокса в 27-ата обиколка, докато в същата Фетел записа най-добър резултат за тур. В 28-ия тур Алонсо влезе в бокса за смяна и излезе седми зад Фетел. Перес пък бе поредният пилот изпреварил Малдонадо, който веднага влезе в боса, а Бътън бе поредния състезател в питлейна за обслужване.
Уебър и Перес влязоха в бокса в 30-ата обиколка и това изведе Фетел на второ място зад продължаващия да се движи начело Райконен. Финландецът бе единственият в челото, който не бе сменял гуми. Той направи това в 31-ия тур, но успя да излезе пред Фетел и отново да поведе.
Бътън пък се залепи зад Алонсо в борбата за третата позиция. Испанецът бе на 6 секунди зад съперника си за титлата, който обаче вероятно трябваше да направи още един стоп. Разликата между него и водача бе само 1,5 сек.
Фетел започна да изостава след като гумите му се износиха и той влезе отново в бокса в 37-ата обиколка. Той успя да излезе четвърти пред групата водена от Грожан, следван от Ди Реста, Перес и Уебър. Борбата между четиримата бе ожесточена и в опит да изпревари Грожан обиколка по-късно, Ди Реста бе натиснат от Перес. Последва контакт между Грожан и Перес, а при опит да ги избегне удар получи и Уебър. Това доведе до ново излизане на кола за сигурност, което бе голям коз за Фетел, излязъл отново с меки гуми само обиколка по-рано.
Състезанието бе подновено в 42-ата обиколка, а Перес получи 10-секундно наказание заради причиняване на инцидента. Райконен отново се откъсна, а Алонсо, Бътън и Фетел бяха доста близо един до друг. Малдонадо, Кобаяши, Маса, Сена, Ди Реста и Верн попълваха топ 10.
Борбата между Алонсо, Бътън и Фетел бе ожесточена. Пилотът на Макларън едва успяваше да задържи световния шампион зад себе си. Фетел бе видимо по-бърз, но не успяваше да изпревари англичанина. Алонсо се възползва от борбата между двамата и започна да се откъсва. Испанецът дори започна да намалява преднината на Райконен и пет обиколки преди края бе само на 2,2 сек зад финландеца.
В 52-ата обиколка Фетел все пак успя да изпревари Бътън и да излезе на трета позиция. Пред него Алонсо се опитваше да настигне Райконен, но пилотът на Лотус направи всичко, за да спечели своята първа победа след завръщането си. Така Райконен триумфира за 19-и път, а Алонсо успя да стопи едва 3 точки от предината на Фетел, която два кръга преди края е 10 точки.
При конструкторите пък Ред Бул до голяма степен си осигури трета поредна титла. Следващото състезание е на пистата в Остин, щата Тексас, където Формула 1 ще се завърне в САЩ след дълго отсъствие.