Карлос Сайнц се класира точно извън топ 10 в петъчните свободни тренировки преди Гран при на Франция, след които сподели, че е останал изненадан от сцеплението на пистата Пол Рикар. Някои състезатели изразиха притеснения относно настилката на трасето преди първите сесии. Сайнц обаче забелязал, че в определени секции усещането е значително по-различно, отколкото в други.
„Усещането е странно, защото много се пързаляхме, а когато стъпиш на отделни участъци изведнъж колата се държи напълно различно. Сцеплението там е толкова високо, че се опитваш да адаптираш стила и спиранията си. Промяната е наистина сериозна в средата на завоите”, обясни Сайнц.
Той допълни, че на пистата има три различни типа бордюри – някои могат да се преминават спокойно, други малко разрушават ритъма, а трети не бива да се докосват. Отбеляза наличието на трафик, но бе доволен от програмата си и изпълнението й.
Състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг заяви още преди тренировките, че настилката е наред и няма нищо тревожно.
„Повърхността е ОК. Не е лоша. Поне тази писта има известен характер”, заяви Уайтинг пред Ауто Мотор унд Шпорт.
Серхио Перес, който бе сред сериозните критици на конфигурацията, се изказа далеч по-ласкаво след тренировките.
„Новото трасе ми харесва. Не бях много положителен в изявленията си [до петъчните сесии], но доста ми допадна, след като карах по пистата за първи път. Вятърът е голям проблем: промени си посоката между двете сесии и отне доста време да свикна”, обясни пилотът на Форс Индия.
Посоката на вятъра отбеляза като фактор и Нико Хюлкенберг.
„Прогресът ни с автомобила бе добър, макар че трябваше да се справим с нерешителния вятър, който промени посоката си. Истинско удоволствие бе да трупам обиколки под слънцето. Трасето е чудесно, въпреки че имаше доста излитания. Научихме много и очакваме още повече”, допълни немският пилот.
Отговарящият за шасито технически шеф на Рено Ник Честър обясни, че и двамата състезатели на екипа намерили пистата по-неравна от очакваното.
„В комбинация с разнообразните завои, това прави намирането на оптимален баланс сложна задача”, обясни той.
Ексклузивно интервю с Нико Хюлкенберг за кариерата му и развитието на Рено във Формула 1 може да намерите в брой 216 на списание ClubS1