Отборът на Уилямс записа първия си финал за сезон 2011 г. във Формула 1 – в Гран при на Китай и двамата пилоти на отбора Рубенс Барикело и Пастор Малдонадо стигнаха до карирания флаг. Отборът ще търси подобрение в скоростта за следващата надпревара, която е в началото на май в Турция, тъй като в екипа не са щастливи от факта, че не спечелиха точки, обясни техническият директор Сам Майкъл.
– И двете коли завършиха Гран при на Китай. Има ли някакво удовлетворение от 13-о и 18-о място?
– Макар да бе чудесно да видим, че има подобрение по отношение на издръжливостта на двете FW33, не сме щастливи от факта, че не спечелихме никакви точки. Разликата между 15-о и 10-о място обаче не е толкова голяма и това ще е следващата ни цел. Ще предприемем техническо прегрупиране и фокусът ни ще е върху влизането в топ 10.
– Разполагахте с гуми хард и софт в Китай. Какво беше износването им спрямо това в Малайзия?
– Износването бе подобно на видяното в Малайзия. Интересно бе, че този показател не се подобри за състезанието толкова, колкото в Мелбърн и Малайзия. Затова и избралите стратегия с две спирания в бокса загубиха спрямо правилите по три пита. Пистата до Шанхай подлага гумите на много сериозно изпитание.
– Спирането на квалификацията във втория й сегмент попречи сериозно на Рубенс. Къде можеше да се класира той, ако това не се бе случило?
– Можеше да се класира по-напред. Имайки предвид проблемите на [Марк] Уебър и [Виталий] Петров обаче, според мен той трябваше да е в топ 8 с меките гуми.
– Изпробвахте някои нови неща в колата на Рубенс по време на тренировките. Какви са заключенията?
– Имахме доста нови елементи в Китай. Най-видима бе изпускателната система в автомобила на Рубенс. Видяхме няколко положителни знаци, но за съжаление имахме проблеми с издръжливостта на части от пода, които прогаряха, а това водеше да влошаване на аероефективността. Сега преконструираме определени компопенти и възнамеряваме да тестваме новата версия на системата в Барселона.
– Марк Уебър стигна до трето място от 18-и на грида, което подчерта важността на това да имаш нови гуми в надпреварата. Очаквате ли промяна в подхода към квалификациите заради това?
– Тази тенденция бе отбелязана в нашия отбор още в Мелбърн – там Рубенс имаше грижи с болида си в квалификацията и ни останаха едни нови гуми за състезанието. Трудно е да се намери оптималният баланс между квалификация и надпревара, екипът трябва да внимава при взимането на решения. Определено зависи от това с кого се състезаваш – отделните тимове имат различни цели.
– Има триседмична пауза до Гран при на Турция. Ще видим ли още нови компоненти по FW33 на Истанбул парк?
– Ще имаме модифициран под, нови предно и задно крило, нови спирачни кутии за охлаждане на спирачките. Очакваме да спечелим няколко десети от секундата благодарение на тях, за да влязат пилотите ни в топ 10.