Сузуки трябва да обмисли предоставяне на мотори на сателитен отбор, смята Ранди де Пюне. Развойният пилот на компанията, която догодина се връща в MotoGP с титуляри Алекс Еспаргаро и Маверик Винялес, е на мнение, че това е начинът за състезание с отборите на Хонда, Ямаха и Дукати.
Засега Сузуки се придържа към идеята си за един екип. Де Пюне обаче заяви, че е необходимо да се обмисли и друг вариант, за да се избегнат предишни грешки.
– В тима със сигурност няма толкова хора, колкото в Хонда например, но винаги ще се намерят достатъчно за подобен проект – коментира пилотът, който се труди по развитието на GSX-RR, пред crash.net. – Според мен са им нужни две сателитни машини в друг отбор за събиране на максимално количество данни, просто защото подобрението идва чрез развитие. Определено не смятам, че само двама пилоти ще са достатъчни. Нужен е и друг екип, но това вече е въпрос на пари. Именно допълнителните мотори дават предимство на Хонда, Ямаха и Дукати. Ако не внимава, Сузуки може да се озове в ситуацията на Кавазаки отпреди време – само с една машина, а така мотор не се развива.
Де Пюне ще се състезава със Сузуки в световния супербайк шампионат през следващия сезон. Той обясни, че разбира защо отборът предпочете Еспаргаро и Винялес и допълни, че според него сега е правилният момент за промяна в кариерата.
– Мнозина ми казваха, че трябва да съм разочарован. Със сигурност съм, но от тима не поеха ангажимент преди началото на общата ни работа. Решиха да вземат млад и бърз пилот от Moto2, както и Алекс, който вече е улегнал като скорост. Трябва да отбележа, че и двамата се справят прекрасно този сезон. Ако бяха взели по-бавни от мен пилоти или дори такива със сравнимо с моето темпо, щеше да ми е по-трудно да го преглътна след две години работа със Сузуки. Но когато става дума за такива пилоти, разбирам решение. Тимът не е сторил нищо извън договорката ни. Радвам се, че ще продължа да работя със Сузуки в техния супербайк тим, като ще правя и някои тестове за MotoGP – допълни пилотът. – А и честно казано, предпочитам възможността да се боря за подиуми догодина, отколкото да съм десети или 12-ти в MotoGP. През 2015 г. ще стана на 34 години и сметнах, че е добър момент за прехвърляне.