Спортният директор на Мерцедес Тото Волф заяви, че действията на Люис Хамилтън по време на Гран при на Китай не са били умишлени.
Австриецът се постара да разсее напрежението, възникнало след финала на пистата в Шанхай заради обвинението от страна на Нико Розберг, че съотборникът му е застрашил неговата надпревара.
Пилотите се видяха на брифинга на екипа след състезанието. Волф заяви, че въпросът е бил обсъден и те са разбрали по-ясно ситуацията.
„Брифингът бе положителен. Нямаше никаква враждебност. Като цяло позитивите са много. Не допуснахме никакви грешки в състезанието. Всички бяха в добро настроение. Люис водеше, той контролираше темпото. Сложихме меките гуми, въпреки че по принцип мислехме да са твърдите – очакваната стратегия бе софт-медиум-медиум. Освен това си научихме урока в Малайзия и смятахме, че може да имаме проблем с меката смес. След това открихме, че софт всъщност държи по-добре от очакваното и много по-добре, отколкото при Ферари. Опитахме се да покрием Ферари с този тип гуми. Така че сложихме меките, пилотът разбра с кои гуми е, не знаеше какво става зад него и контролираше скоростта, защото те трябваше да издържат по-дълго. От тази гледна точка ситуацията е напълно разбираема.
Нико от друга страна наистина се сблъска с трудности, тъй като бе зад Люис. Не можеше да го доближи и помоли за 2 секунди разлика, за да може поне малко да пази гумите си, което и стори. В същото време Себастиан [Фетел] вдигна скоростта зад него. Така че нещата са разбираеми и при двамата”, обясни Волф.
Той заяви, че според него Хамилтън не е направил нищо нарочно и това било изяснено на брифинга: „Люис нямаше намерение да бави Нико, за да завърши Розберг трети или по-назад, 100%. Той не знаеше каква е разликата спрямо съотборника му. Това, с което бе наясно, бе, че неговите гуми трябва да изкарат по-дълго, отколкото ги бе карал през целия уикенд дотогава. Ето защо реши да намали. След известно време разбрахме, че по този начин Нико е застрашен и рискуваме второто място. Ако нещо бе станало с Люис, можеше да стане дори по-зле и да загубим състезанието. На питуола имаше доста разсъждения за възможните последствия. А той не знаеше това. Така че според мен всъщност никой не може да бъде укоряван.”
Волф каза още, че всеки пилот трябва да се грижи за себе си. Отбеляза, че Хамилтън вдигна темпото след обаждането по радиото, а след това отборът вкара Нико пръв в бокса, което по принцип нямаше да направи.