Начало Формула 1 С колко намалява времето за работа по колите при променения формат?

С колко намалява времето за работа по колите при променения формат?

1357
0

Уикендът за Гран при на Великобритания ще се проведе по променен формат. Формула 1 ще експериментира с нововъведение, наречено спринтова квалификация

Днес отборите ще имат само една 60-минутна тренировка за подготовка. След това ще се проведе нормална квалификация. Класирането в нея решава стартовата решетка за спринтовата квалификация. В събота има още една 60-минутна тренировка. След това е нововъведението, което засега предизвиква само предпазливи очаквания от типа на: „Да видим първо какво ще стане и дали ще допадне на хората“. Спринтовата квалификация е с дистанция от 100 км, което на пистата Силвърстоун означава 17 обиколки. Класирането в нея ще определи стартовата решетка за неделната Гран при.

Променената програма означава, че отборите ще имат по-малко време за подготовка. Заради провеждането на квалификация в петък колите ще влязат в условия на затворен парк. Това поставя необичайно висок натиск върху екипите в този час за работа, когато трябва едновременно да работят за настройки и за квалификация, и състезание, поведение на гумите и т.н. По време на нормален уикенд отборите имат общо 7 часа и половина за работа по автомобилите в петък вечер. Това време намалява на 3 часа и половина при променения формат, като част от него ще отиде за проверки на ФИА.

„Промяната оказва влияние върху работата на писта и върху работата с пилотите“, отбелязаха от Мерцедес

„Отборите подхождат по съвсем друг начин – от това да насрочат по различен начин анализите си, програмата за симулации и разбира се, трудът по самите болиди на трасето. Всичко се адаптира към новия формат.“

„Ключов момент е напрежението настройките да се намерят за много по-кратко време. След този първи уикенд в такъв формат ще се дискутира какво се е получило и какво не. Пилотите ще участват в тези разговори, за да сме максимално добре подготвени за следващите подобни надпревари.“

За разлика от нормални уикенди екипите няма да имат време да изпробват различни реглажи, търсейки оптималния вариант.

„Това означава, че може да има различно представяне (от отделни екипи), особено в квалификацията“, сподели Валтери Ботас. „Мисля, че ситуацията може да се обърне рязко в твоя полза или срещу теб.“

Стартът и първата обиколка са най-рисковите моменти за пилотите и освен това установяват позициите, от които се развива цялата състезателна дистанция. Затова две потегляния от място означават възможност за допълнителна драма и още по-голямо напрежение. Загуба в спринта не е фатална, но инцидент от какъвто и да е тип може да постави Гран при надпреварата на когото и да е под огромна въпросителна.