Кристиан Хорнер се чува с Бърни Екълстоун след всяко състезание, сподели шефът на Ред Бул. В интервю за Luxury London той разказа също така за собствените си цели и как поддържа мотивацията си.
„Обикновено ми се обажда след всяко състезание. Той вече е на 90 (след седмица Екълстоун ще навърши 91 – б.р.), но все още е страстен фен на спорта и не се бои да изрази мнението си“, обясни Хорнер
„Дълбоко уважавам Бърни. Аз му бях кум, той е кръстник на едно от децата ми. Прекрасен човек е, често разговаряме. Помня как преди старта на решителното състезание през 2010 г. Бърни дойде при мен в питлейна, за да поговорим. Приведе се леко напред и прошепна: „Само не прецаквайте нищо“. Това е може би най-добрият съвет, който някога съм получавал.“
Преди време се говореше, че Хорнер може да наследи Екълстоун, което обаче не се осъществи. На въпрос дали мисли за оттегляне, англичанинът заяви, че твърде много се наслаждава на битката.
„Аз съм само на 47!“, възкликна Хорнер. „И харесвам прекалено много борбата, за да мисля за напускане на питлейна. Винаги съм бил и ще си остана състезател. Имам амбициозни цели за новата епоха във Формула 1. Това е сериозно предизвикателство и го очаквам с нетърпение. Освен това имаме недовършена работа с Мерцедес!“
„Няма съмнение, че Формула 1 в момента е в подем. За това спомага празничната атмосфера по време на състезателните уикенди, както и борбата между двама пилоти, намиращи се на различни етапи в кариерата си. Бях поразен колко хора имаше на Силвърстоун, но в Нидерландия ситуацията вече беше абсолютно невероятна. Феновете си бяха изгубили ума по Макс [Верстапен]. Там бях със съпругата си (Гери Хорнер, която бе част от групата Спайс Гърлс през 90-те години на XX век – б.р.). Тя каза, че случващото се й напомня атмосферата на нощен клуб или рок концерт и никога не е изпитвала нещо подобно.“
Особено внимание този сезон получават взаимоотношенията между Хорнер и Тото Волф от Мерцедес. Ръководителят на Ред Бул обаче твърди, че не обръща особено внимание на историите.
„Не обръщам внимание на ситуацията с Тото, въпреки че журналистите обичат да я раздухват. Водим такава битка, че една грешка може да струва титлата на целия отбор. Освен това в Мерцедес за първи път от седем години насам изпитват такъв натиск. Любопитно е как ще се справят.“
„С Тото просто сме различни. Той е финансист, аз съм израснал в спортната индустрия. Това не означава, че единият е прав, а другият – не. Просто сме много различни.“
Запитан дали смята Люис Хамилтън за най-добрия пилот в историята на Гран при, Хорнер даде интересен отговор.
„Статистически той е най-успешният, за най-добър пилот в историята считам Аертон Сена. Кариерата му бе трагично прекъсната, а можеше да постигне още много, ако бе продължил да се състезава.“
Хорнер работи във Формула 1 почти две десетилетия. През това време спортът се измени много, а той постигна огромни успехи с Ред Бул
„Формула 1 още я управляваха Бърни Екълстоун и Макс Мозли, когато аз дойдох в Гран при. Рон Денис оглавяваше Макларън, Жан Тод – Ферари, Франк Уилямс – Уилямс, а Флавио Бриаторе – Рено. Легенди, които бяха обединени от това, че мислеха не само за своя отбор, а и за целия спорт. Това са хора, които натрупаха състояния основно от състезанията, но осъзнаваха, че бизнесът е по-голям от отделния тим на всеки един от тях. Често обсъждаха и поддържаха действия, от които отборите им не винаги имаха полза.“
„Ние (Ред Бул) започнахме кажи-речи от нулата. Борехме се с легендарни отбори – Ферари, Макларън и Уилямс. Тогава никой не мислеше, че един австрийски производител на енергийни напитки без никакъв опит във Формула 1 има какъвто и да е шанс.“
След толкова време в спорта е любопитно как Хорнер все пак запазва мотивацията си.
„Купите във фоайето на базата ни и цялата енергия на това място ми дават отличен стимул. Мисля, че трудните времена без победи помогнаха да станем по-силни. Това още повече ме кара да искам успеха. Досега Мерцедес бяха непобедими. Но ако вярваме в себе си и продължаваме да атакуваме, то всичко е възможно.“
View this post on Instagram