Начало Тест драйв Сеат Ибиса носи духа на Барселона

Сеат Ибиса носи духа на Барселона

237
0
Сеат Ибиса

В продължение на повече от 3 десетилетия милиони хора са притежавали Сеат Ибиса. За мнозина е била първият автомобил, често вече използван, возили са в него първото си гадже, стигали са до университета. В същото време обаче е напълно възможно да са я запазили до днес, като семейна. Моделът е с над 5,4 милиона продадени броя от 4-те си поколения и се появява за първи път на пазара през 1984 г. Превръща се в най-продавания продукт, синоним на бранда. Това е и най-дълго произвежданата кола в историята на Сеат, винаги сред най-важните модели за компанията, на която се гради и бъдещето.

_____________________________________________

Барселона е любима дестинация за представяне пред журналисти на много модели автомобили. Мястото обаче особено отива на Сеат Ибиса – като стил, може би защото петото поколение е създадено в самия град. Там е дизайнерското студио, а част от екипа за наша радост е и българинът Цанко Петров. Пред малката група български журналисти той сподели, че автомобилът наистина е вдъхновен от динамичния, младежки и моден дух на столицата на Каталуния.

Наистина новият вариант на най-прочутия модел на марката и на испанското автомобилостроене е едновременно младежки, функционален, спортен, модерен и удобен. Доставката на първите бройки стартира от юни, но при нас колата ще дойде едва през есента и поне за премиерата цените за нашия пазар не бяха готови.

Без да губим време, още след кацането в Барселона се насочваме към строените отвън автомобили и първо ми прави впечатление приликата в силуета със Сеат Леон, но фарове, стопове, профил на вратите имат нов, отличителен профил. Колите са в 3-те нови цвята, разработени специално за Ибиса – Mystic Magenta, Mystery Blue и Red Desire.

Със сядането в колата е очевидно, че новият автомобил е оборудван повече от очакваното, а пространството в купето и комфортът са подобрени. Външните размери остават компактни. Дължината е 4059 мм, ширината е 1780 мм, а височината – 1444 мм. В сравнение с предишното поколение нарастването е предимно в ширина – с 87 мм, докато дължината е намалена с 2 мм, а колата е с 1 мм по-ниска. Разстоянието между осите е увеличено обаче с цели 95 мм и резултатът е по-удобен салон, с пространство дори за семейство. На шофьорската седалка не се чувствам притеснен. Разполагам с над 5 см повече ширина. Мястото за краката на задните седалки също е повече (+35 мм). Ако в предишното поколение висок 1,75 м пътник може би се чувстваше малко притиснат, то сега ще му е напълно удобно да се разположи на всяко едно от местата (+42 мм ширина). Важно за общото ниво на удобство е, че багажникът е по-голям с 63 литра и вече има обем от 355 л, най-добър в класа.

В оборудването изброявам цял набор от системи, необичайни за класа. Сред тях са Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System, ново поколение сензори за паркиране, камера за задно виждане с по-високо качество. 8-инчов интегриран тъчскрийн със стъклен панел предлага пълен контрол, без да нарушава хармонията на интериора. Колата има още система за разпознаване умората у шофьора, автоматично спиране при извънредни ситуации със засичане на пешеходци, Stop&Go в комбинация със CC и DSG за максимално удобство в градските задръствания, Multi Collision Brake за намаляване на последиците от повече от един удар в случай на катастрофа. Черешката на тортата е възможността водачът да конфигурира поведението и реакциите на собствения си автомобил благодарение на Drive Profile системата. Тя е с 3 предварително зададени режима – Eco, Normal и Sport, плюс Individual – именно той позволява на шофьора да посочи как иска двигателят, окачването, скоростната кутия (във версиите DSG), климатикът да отговарят на неговите действия.

Очевидно е, че при създаването на новия модел в Сеат са си поставили няколко много амбициозни цели и сред най-важните е и тази да се повиши сигурността в поведението на пътя. Това е първият модел на цялата група VW, който е изграден върху новата платформа MQB A0 (Modular Quer Baukasten). Следващите ще са Поло и Фабия и самото предоставяне на тази технология свидетелства за вниманието, което най-после групата отново отделя за Сеат и в частност на Ибиса.

Видимо прецизно са подбрани и двигателите, като първата опция е 3-цилиндров 1.0 MPI с 65 или 75 к.с. Следващата е 1.0 TSI (95 или 115 к.с.) с турбокомпресор, интеркулер и директно впръскване. По-късно през 2017 г. ще е наличен и нов 1.5 TSI с 4 цилиндъра и 150 к.с. Налягането при впръскване за еднолитровите версии (115 и 95 к.с.) е 250 бара, а при 1.5 TSI то се увеличава до 350. Първият дизелов вариант е 1.0 TDI, но основната гама е 1.6 TDI – във версии с 80, 95 и 115 к.с.

Автомобилът ще се произвежда само във вариант с 5 врати, няма да има комби и 3-врати модификации, но за жалост Ибиса няма да получи и спортна доработка Cupra. Нивата на оборудване са 4 – Reference, Style, FR и XCellence. FR е с най-динамичното и високотехнологично оборудване, по-твърдо окачване и два режима на управление – Normal и Sport.

XCellence е предназначен за клиенти, търсещи съвременен и отличителен дизайн, съчетан с удобство и достатъчно функционалност. Тази версия е настроена по-меко, като на по-късен етап също ще предлага двата режима на управление.

Слушаме през седемте колони на 300-ватовата 8-канална озвучителна система популярния испански хит Despacito, изкачил се до номер 1 в световните класации, и си мисля, че следващият световен хит, създаден в Испания, ще се казва Сеат Ибиса.

Моделът се продава в България от Аутотехника, като цената започва от 23 000 лв.

За още информация, цени и възможности за тест драйв посетете сайта seat.bg

 

Тестът е публикуван в брой 205, юни 2017 на ClubS1