Най-меките възможни гуми ултрасофт ще бъдат на разположение на пилотите в предстоящия уикенд за Гран при на Австрия на пистата Ред Бул Ринг. С тях от Пирели целят в надпреварата да има повече от 1 питстоп, както се случи при почти всички пилоти през миналата година. Тогава на разположение бяха суперсофт и софт и състезателите без проблеми затвориха надпреварата с 1 бокс.
С наличието на ултрамеките гуми обаче това няма да е лесна задача, тъй като тяхното ниво на износване е по-високо, а на трасето край Шпилберг има няколко бързи завоя, които подлагат на натоварване предните гуми. Така е възможно стратегията с 2 стопа да се окаже най-бързата – тръгване с ултрасофт, след това смяна и поставяне на суперсофт и накрая отново със супермеките гуми или пък със софт да се завърши надпреварата.
Тактиката с един пит остава възможна, като вариантите са 2 – потегляне с ултрасофт и след максимално дълга серия от обиколки преминаване към софт и каране с тях до финала. Другият и по-интересен вариант, който е възможен само за водещите отбори, е – постигане на най-доброто време в Q2 със суперсофт и стартиране с тях, след което преминаване в по-късен етап към софт. За изпълнението на тактиката с един питстоп може да спомогне и цялостното преасфалтиране на трасето, което бе извършено за надпреварата тази година.
„Може да имаме състезание с 2 стопа тази година, заяви шефът на Пирели Пол Хембри. – Но състезанието в Австрия винаги е много непредвидимо. Ултрасофт гумите би трябвало да паснат добре на трасето, което почти сигурно ще доведе до това да видим най-бързата обиколка на това трасе в историята.”