Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 С гуми медиум и софт Пирели цели да има 2 питстопа в...

С гуми медиум и софт Пирели цели да има 2 питстопа в Мексико

105
0

След 23 годишно отсъствие Формула 1 ще се завърне в Мексико следващия уикенд на трасето Ерманос Родригес. Пистата бе изцяло обновена, но конфигурацията й в голяма степен остана в същия вид, познат от миналото. Тя предлага много дълга старт-финална права, още една по-къса такава, но и серия от S-образни завои, които ще натоварят сериозно гумите. Затова от Пирели ще предоставят на отборите типовете гуми медиум (средни) и софт (меки) за състезателния уикенд. Очаква се разликата между двете спецификации да бъде 1.3 сек на обиколка в полза на меките.

Изборът е на базата на симулациите на италианската компания, които показват средни нива на натоварване. Но все пак заради липсата на данни от предишни състезания не е ясно точно колко сцепление предлага настилката на пистата, която е изцяло преасфалтирана. В края на дългата 1.3 км права ще се достигат скорости от над 330 км/ч. Сериозен фактор може да се окаже времето и наближаващия към Мексико ураган Патриция. Затова е възможно да видим отново, както и в САЩ. дъжд и промяна в графика на състезателния уикенд.

„Много е вълнуващо да отидем в Мексико, където пистата от една страна е нова, а от друга историческа, коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Разбираемо е да сме по-консервативни с избора на гуми, тъй като досега не сме били на това трасе. Целта ни е да има по 2 питстопа за смяна на гуми, но има неяснота около метеорологичните условия, като те може да имат голямо влияние върху стратегията. Трасето е направено с идеята да има възможности за изпреварване, което в комбинация с различни възможности за тактика ни дава надежда, че ще имаме вълнуващо състезание и интересни битки.”

Последният победител в Мексико с гуми на Пирели е Герхард Бергер през 1986 г. Със своя Бенетон австриецът не е най-бързия на трасето, но успява да изкара цялата дистанция без да спира в бокса за смяна на гуми и така взема първия успех в кариерата си във Ф1. Той е първи и за отбора на Бенетон.