Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА одобри на заседанието си в Доха (Катар) календара за Формула 1 за сезон 2015 г., въвеждането на подобна на кола за сигурност виртуална система и премахна двойните точки в шампионата.
Решенията на съвета за Формула 1 са следните:
Потвърждава календара на Формула 1 за 2015 г. в следния му вид:
15 март | Гран при на Австралия |
29 март | Гран при на Малайзия |
12 април | Гран при на Китай |
19 април | Гран при на Бахрейн |
3 май | Гран при на Корея (*) |
10 май | Гран при на Испания |
24 май | Гран при на Монако |
7 юни | Гран при на Канада |
21 юни | Гран при на Австрия |
5 юли | Гран при на Великобритания |
19 юли | Гран при на Германия |
26 юли | Гран при на Унгария |
23 август | Гран при на Белгия |
6 септември | Гран при на Италия |
20 септември | Гран при на Сингапур |
27 септември | Гран при на Япония |
11 октомври | Гран при на Русия |
25 октомври | Гран при на САЩ |
1 ноември | Гран при на Мексико |
15 ноември | Гран при на Бразилия |
29 ноември | Гран при на Абу Даби |
* Гран при на Корея трябва да бъде потвърдена допълнително
Спортни правила:
– точките и за двете титли няма да се удвояват във финалното състезание от шампионата;
– след консултация с отборите, които повдигнаха множество притеснения за безопасността, правилата за старт от място след кола за сигурност се отменят;
– виртуален сейфти кар (Virtual Safety Car – VSC): въвеждането на VSC системата бе одобрено след тестовете й в последните състезателни уикенди на 2014 г. Процедурата ще бъде задействана по нареждане на директора на състезанието. По принцип тя ще се използва, когато има нужда от двойни жълти знамена в част от трасето и състезатели или официални лица са в опасност, но условията са такива, че не изискват излизането на кола за сигурност.
– преустановяване на състезание: при преустановяване на състезание изходът на питлейна ще се затваря и всички автомобили ще трябва бавно да влязат в питлейна, а не да се връщат на стартовата решетка. Първият, пристигнал в питлейна болид, ще се отправи директно към изхода, останалите ще формират редица зад него;
– ако член на екипа или оборудване на отбора все още е на грида при показването на сигнал за 15 секунди, то пилотът на съответния автомобил ще трябва да стартира от питлейна; при неизпълнение на това условия на пилота ще бъде налагано наказание 10 секунди в бокса;
– смяната на цялостна задвижваща система вече няма да подлежи на наказание – вместо това ще се налагат натрупващи се санкции за всеки отделен сменен компонент; ако бъде наложено наказание с лишаване от места на грида и то не може да бъде изпълнено изцяло, остатъкът ще бъде приложен под формата на времева санкция по време на състезанието (а не в следващата надпревара, както бе досега);
– ако бъде сметнато, че болид е пуснат опасно от бокса, ще бъде налагано наказание 10 секунди в пита по време на състезанието;
Световният съвет насрочи официално следващата среща на Стратегическата група за Формула 1 за 18 декември. Тогава отборите отново ще разискват мерки за намаляване на разходите, как автомобилите да станат по-бързи и по-сложни за управление и ще прегледат спортните и техническите правила с идеята за опростяването им, където е възможно.