Насрочената за днес среща на новата комисия за проблемите на Формула 1 бе отложена. Тя трябваше да се събере днес в Лондон, като бе предвидено да присъстват Бърни Екълстоун, Марко Матиачи (Ферари), Кристиан Хорнер (Ред Бул), Тото Волф (Мерцедес) и Боб Фърнли (Форс Индия). Флавио Бриаторе също е бил поканен.
Именно идеята италианецът да е част от комисията бе посрещната противоречиво в F1. Той бе изхвърлен от спорта заради уреждането на Гран при на Сингапур през 2008 г. Смята се, че присъствието му е било ревизирано, но срещата така и не се състоя.
Самата комисия трябва да разглежда въпроси, свързани с популярността на Формула 1.
Един от радетелите за промени в спорта е президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло. Той настоява, че настоящият вариант на Гран при е скучен. Твърди, че пилотите са се превърнали в таксиметрови шофьори, които трябва да се грижат за гумите си и да пестят гориво вместо да се състезават на пълна газ. Маркизът иска да се разреши в някаква степен развитието на двигателите по време на сезона, за да се избегне настоящата ситуация, при която Мерцедес имат голямо предимство, а останалите нямат възможност да ги настигнат. Според него трябва да се постави акцент върху проучванията и развитието като цяло, но без настоящите ограничения. От години Ди Монтедземоло иска също така връщане на неограничени тестове. Той доразви идеята си до провеждане на изпитателни сесии, които да се превърнат в специални събития, за да се привлече публика.
Председателят на борда на Мерцедес Ники Лауда не е съгласен с тези предложения. По отношение на двигателите той посочва, че при настоящите цени от над 20 милиона евро на година освобождаване на развитието ще доведе до рязко нарастване на разходите. Според австриеца трябва да се даде повече свобода на пилотите и да се намалят наказанията от страна на стюардите. Той отбеляза, че в момента има положителна тенденция в тази посока.
Ди Монтедземоло и Лауда имат насрочена среща, която ще се проведе по време на лятната ваканция на Капри.
В анализ на Аутоспорт пък се посочва, че комисия в горепосочения състав едва ли ще намери отговори на наболелите проблеми на Формула 1. В публикацията се твърди, че ако шефовете на отбори имаха решение, то трябваше вече да са го прокарали през настоящата Стратегическа комисия на F1. Цитиран е и бившият президент на ФИА Макс Мозли, според когото най-голямата грижа на спорта е, че никой там не е наясно какво искат феновете.
– Това сигурно е единствената активност в глобален мащаб, където никой не разбира значението на проучванията на пазара. Първото нещо, което трябва да се направи, ако се притесняват за звука например, е да попитат хората. Не струва много. Но ако 98% от хората, които отидат на Силвърстоун, заявят, че състезанието е било прекалено тихо и поради тази причина ужасно, то тогава е необходимо да се помисли. Но никой не е наясно, тъй като никой никога не ги е питал. Само защото Бърни и Лука, както и някои други, мислят, че е нужно да е шумно, не е задължително да е така. Все пак се опитват да заинтригуват 18 до 20-годишните, а не 80-90-годишните – обяснява Мозли.