Екатерина Стратиева продължава програмата си в европейския рали шампион (ERC) с чешкото рали Барум.
След второто място в Белгия на българката и Кармен Поенару, които са със Ситроен C2 R2, те се утвърдиха в челото на дамското първенство и са фаворити за спечелване на титлата. На предстоящото рали Барум обаче конкуренцията в Ladies Trophy ще бъде далеч по-силна от тази на Ипр. Цели седем екипажа ще спорят за първото място при дамите, като фаворит за победата е представителката на домакините Мартина Данелова.
– Конкуренцията в Чехия ще бъде изключително силна, както при автомобилите с предно предаване, така и в нашия клас RC4 – коментира Стратиева преди началото на опознавателните тренировки. – В дамската купа също ще бъде много оспорвано. Списъкът със заявките включва 121 екипажа. Седем жени пилоти ще стартират в Злин, а общо дамите са 27, ако броим и навигаторите. За съжаление при нас условията съвсем не са еднакви, тъй като няма ограничения за типа автомобил. Фаворит е Мартина Данелова, която ще кара в домашното си състезание с Рено Клио R3. Двигателят й е напълно нов, а и тя познава отлично отсечките. Миналата година водехме страхотна битка с нея зад Моли Тейлър, дано и през тази е така. Нашата цел е да държим добро темпо, но и да се пазим от грешките. Единствено така можем да се справим с конкуренцията.
Украинският модел Инеса Тушканова (Мицубиши Лансър Ево IX) също присъства в списъка със заявките. Тя и Данелова имат по една победа при дамите и са преките конкуренти на българката в борбата за титлата.
Серия проблеми предшестваха участието на Стратиева в Чехия. Присъствието й на Барум не бе сигурно до последния момент, но за щастие финансовите трудности са изчистени поне за това състезание.
– И аз имах проблеми с бюджета подобно на повечето български състезатели. Чакам някои плащания, но нямам идея кога ще мога да ги получа заради блокираната банка. Преди време поръчах малко части за автомобила, в резултат на което се оказа, че при настоящата ситуация не разполагаме с достатъчно бюджет. До петък обещаните средства така и не стигнаха до мен и бях сигурна, че ще се размина с Барум“ За щастие отново семейството ми помогна и наредихме нещата – обясни тя.
Катя допълни, че й се иска да стартира в поне още едно състезание – в Швейцария или Корсика, но всичко зависи от бюджета.
– Засега обаче е твърде рано да мислим за следващото си участие и трябва да се концентрираме върху старта в Чехия – допълни тя.
Рали Барум е сред най-силните състезания на Стария континент и привлича множество качествени пилоти, като и тази година е така. Заводският екип на Peugeot се завръща в шампионата с Крейг Брийн и Кевин Абринг, а Шкода ще разчита отново на лидера в ERC Есапека Лапи за победата в домашното си състезание. Цели пет марки ще спорят за първото място – Пежо и Шкода със заводските тимове и Форд, Ситроен и Мини посредством частни пилоти.
Надпреварата стартира със суперспециалния етап в центъра на Злин в петък вечер. Същинското начало ще бъде поставено в събота сутрин с отсечката Слушовице в 09:28 местно време. Общо 237,33 състезателни километра очакват екипажите преди финала в неделя следобед.