Начало Рали Ситроен DS3 WRC ще има три еволюции през 2015 г., разкри Ив...

Ситроен DS3 WRC ще има три еволюции през 2015 г., разкри Ив Матон

16
0

Ситроен DS3 WRC ще има три еволюции по време на сезон 2015 г., разкри шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон.

Още за рали Монте Карло, в което към Крис Мийк и Пол Нейгл ще се присъединят деветкратните световни шампиони Себастиен Льоб и Даниел Елена, автомобилът ще е с нов двигател. Промените са продиктувани от целите на екипа да се върне към победи в световните ралита.

– Много нови неща ще бъдат хомологирани догодина, като това ще се случи на три етапа. Първата стъпка идва в рали Монте Карло – нов двигател, използващ същата философия като този, който използваме в световния шампионат за туристически автомобили. Ще имаме и ново окачване, ще въведем нови планки за смяна на скоростите, каквито ще ни е разрешено да ползваме догодина. Следващата стъпка ще е някъде около Португалия – не сме съвсем сигурни на кое рали точно, когато ще въведем еволюция на аеродинамичния пакет. Последното голямо развитие ще е по отношение на окачването и е планирано за втората половина на годината – обясни Матон пред wrc.com.

Той призна, че надеждата за 2015 г. е Ситроен да спечеля някои от надпреварите в календара. Според него комбинацията от технически подобрения и пилоти с повече опит би трябвало да е успешна:

– През изминалия сезон чакахме да се появи някаква възможност за победа. Тя дойде в Германия, но не се възползвахме от нея! Надявам се през следващия сезон подобен шанс да възниква по-често.

Участието на Льоб и Елена в рали Монте Карло е еднократна поява и е част от промотирането на марката DS. Засега единственият потвърден екипаж на Ситроен за догодина е Мийк/Нейгл. Мадс Остберг бе с доста колебливо представяне през 2014-та, но завърши с подиум. Освен това във френския тим отново обмислят варианта за привличане на Роберт Кубица. Полският пилот кара подготвен от М-Спорт Форд Фиеста RS WRC, като не постигна успехите, които Малкълм Уилсън очакваше от него. Скоростта му е безспорна, но катастрофите на бившия състезател от Формула 1 бяха твърде много.

Матон призна, че водят разговори с Кубица, както и с още няколко пилоти. Не е изключено Остберг да остане. Друг кандидат е обещаващият новозеландец Хейдън Падън.