Главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис смята, че има разлика между задвижващите системи Мерцедес, използвани от заводския отбор на компанията и останалите екипи с техни агрегати.
– Едно нещо, което изпъква, ако погледнете всички квалификации през сезона досега, е разликата във времената на заводския отбор на Мерцедес-Бенц и останалите екипи. В повечето случаи е повече от секунда, като при това не взимаме предвид темпото, което могат да генерират, ако са намалили по време на Гран при. Според мен това означава – и мнението се споделя от мнозина в организацията ни, че нямаш шанс да спечелиш световен шампионат, ако не получаваш най-добрите двигатели от който и да е производител на задвижващите ти системи. При съвременните агрегати не става въпрос единствено за чиста мощност, а и за това как събираш енергията, как я съхраняваш и на практика дали имаш контрол върху този процес, което означава контрол върху основния код. Ако го нямаш, то не можеш да стабилизираш болида при влизането в завои и т.н., непрекъснато губиш много време. Така че дори да използваш същата марка мотори (като други отбори), това не означава, че разполагаш с възможността да оптимизираш двигателя. Затова трябва да си в позиция да получаваш най-добрия наличен мотор. Ние това и сторихме за идващите години. Имахме страхотно партньорство с Мерцедес, но възнамеряваме да се справим добре с Хонда.
Спортният директор на Мерцедес Тото Волф бе категоричен в отговор на това изявление, че всички задвижващи системи са еднакви.
– Естествено, че като производител на агрегати и на шасита имаш определени предимства при интеграцията, но става дума за неща като механичен баланс, център на тежестта и т.н. Дори не искам да използвам термина „основен код”, тъй като няма никакъв смисъл. Те (Макларън – б.р.) бяха най-ценния ни клиент в миналото и са велик отбор, а сега се прехвърлят към съперник – Хонда, като очевидно ние сме доста наясно с това – допълни австриецът.
Денис пък категорично заяви, че Макларън няма договори с пилоти за следващия сезон във Формула 1. Новината, че Себастиан Фетел напуска Ред Бул в края на сезона, предизвика сериозно раздвижване заради избора на момент, в който това бе обявена.
– Нямаме контракт с който и да е пилот в настоящия момент. Това не ни е приоритет. Разбира се, че говорим. Естествено, че правим всичко, което се очаква от нас. Но в момента нямам договори за 2015 г. Ако разполагахме с автомобил, с който всеки пилот може да спечели Гран при – а очевидно случаят сега не е такъв, то Кевин [Магнусен] и Дженсън [Бътън] щяха да побеждават. А когато си в такава позиция, всъщност не си връщаш конкурентоспособността, като ровиш из тази част на организацията си, която върши повече от добра работа – каза Денис.
Той посочи също така, че работата с Хонда напредва, но развитието е ограничено засега:
– Състезателните автомобили са резултат от общия мозъчен капацитет, който се влага в конструкторския процес. Ето защо трябваше да направим промени в организацията. Всички са фокусирани върху болида за догодина и финалната част от екипа е Питър Продрому, който се присъедини на 1 септември. Напреднали сме с програмата и конструирането на 29H, като това е развоен автомобил, напълно посветен на задвижващата система на Хонда. Не знаем кога ще излезем на писта и от уважение към Мерцедес това ще се случи след Абу Даби.