Отборът на Ситроен има изключителна серия от успехи в рали Германия. Френският тим е с 11 поредни победи в това състезание и тази година ще опита да вземе още една.
Базата на надпреварата се мести в Трир през 2000 г. – година преди състезанието да стане част от WRC календара. След това Ситроен нямат загуба там. През 2001 г. Филип Бугалски печели състезанието, което тогава е кръг от европейския шампионат. От 2002 г. ралито вече е в световните серии, като тогава започва невероятната серия на Себастиен Льоб. Той и навигаторът му Даниел Елена спечелиха 8 поредни успеха в Германия (с Ксара WRC и C4 WRC). През 2011-та пръв става Себастиен Ожие – вече с DS3 WRC. Льоб се върна на върха през следващата година, а миналата Дани Сордо взе последния досега триумф за Ситроен в състезанието (също с DS3 WRC).
При това положение Ситроен имат повече от добър опит за предстоящата надпревара. Всъщност три от четирите надпревари през следващите два месеца ще са на асфалт, а този тип настилка изисква специфични части и настройки.
– Това е важен момент през сезона за всички – техници, инженери, екипажи. Трябва да се напаснем към условия, в каквито не сме се състезавали от рали Франция през октомври 2013 г. Трябва да си припомним някои неща. Освен това рали Германия е особено важно за Ситроен, където имаме 11 поредни победи – коментира шефът на екипа Ив Матон.
Тимът вече проведе серия тестове, по време на които изпробва настройките за асфалт, както и поведението на гумите в различни условия.
Мадс Остберг записа дотук подиуми в Швеция, Португалия и Италия, но от две състезания не е печелил и точка. Норвежецът ще се опита да поправи това в Германия.
– Темпото ни бе добро, но очевидно бях разочарован от изхода на последните две ралита. В Германия ще имам шанс да сложа края на тази лоша серия! Харесва ми да карам на асфалт. И колкото повече надпревари изминават, толкова по-удобно се чувствам зад волана. Имам огромна вяра в отбора, а колата винаги е била бърза на тази настилка – заяви Остберг.
Крис Мийк от своя страна не е карал DS3 WRC в това конкретно рали, но завърши трети в Монте Карло, което също е асфалтово рали (в зависимост от атмосферните условия):
– Не съм се състезавал в такъв тип надпревара от три години. Но всичко се връща доста бързо, същото е като карането на колело. Знам, че DS3 WRC е конкурентоспособен автомобил, тимът познава перфектно състезанието. Имам всичко необходимо за добър резултат.