Тимът на Лотус ще изпробва по време на тренировките в Монца през следващата седмица нов вариант на своя болид E21. Той ще е с удължено разстояние между осите с около 10 см спрямо досегашната конфигурация.
Така ще се търси по-добра стабилност в бързите завои и по-голяма лекота на управление.
За да не се налага промяна на кокпита и нова хомологация от ФИА, удължаването е постигнато само с изменение на предното окачване, което има нова геометрия и изместени напред рамена.
Промяната налага и съответното удължаване на носа, както преместване на предното крило също с 10 см напред, за да се запази разстоянието от задния му край и гумите.
По време на тренировките в петък тимът ще направи сравнителен пряк анализ с двете коли – на досегашната конфигурация и на новия вариант. Вероятно всичко ще се тества и заедно с пасивния DRS, който тимът вече използва в състезанието за Гран при на Великобритания.
Според техническия директор на тима Ник Честър промяната на междуосието е само една от промените, които тимът подготвя за състезанията тази есен. Изменения ще има още за Сингапур и Корея.
Наблюдатели анализират, че в Енстън правят всичко възможно, за да запазят шанса си в борбата за титлата и Кими Райконен да остане в тима.
Собственикът на отбора Жерар Лопес води интензивни преговори част от акциите отново да бъдат изкупени от Рено, които пък никак не са доволни от факта, че с техните мотори се печелят състезания и титли, но славата е за друг.
Що се отнася до Кими, поредната бомба хвърли италианският водещ в Sky Italia Карло Ванцини, който е близък до Стефано Доменикали. Той обяви, че вече било ясно – Кими се връща в Маранело и догодина ще е съотборник на Фернандо Алонсо на мястото на Фелипе Маса! Според немския Билд обаче преминаваното на финландеца в Ред Бул още било възможно.