Нико Розберг (Мерцедес) спечели френетичното състезание за Гран при на Великобритания на пистата Силвърстоун днес. До финала той остана на метри пред Марк Уебър с Ред Бул. Трети финишира Фернандо Алонсо (Ферари), а зад него пък бе Люис Хамилтън с втория Мерцедес, който бе един от четиримата пилоти, спукали задна лява гума днес и това превърна състезание в невероятна драма.
Преди да се подредят на стартовата решетка доста от пилотите направиха по допълнителна обиколка, за да уточнят нивата на сцепление на пистата, чиято температура днес бе около 30 градуса – недостигната в предишните дни стойност. Това, заедно със спецификата на трасето, където има огромни странични натоварвания върху гумите, без дълги прави, на които да се охлаждат се оказа от огромно значение. Около температурите се въртяха и прогнозите за надпреварата, като при по-топло време от Мерцедес не бяха сигурни дали ще пазят добре гумите, а в Ред Бул искаха да е колкото може по-горещо.
Изглеждаше, че везните се накланят към „биковете“. Още повече, че Фетел се изстреля напред на старта и зае втората позиция зад Хамилтън, който също тръгна отлично от своя полпозишън. Трети в първия завой влезе Розберг пред Адриан Сутил и Фелипе Маса, който направи уникален старт от 11-та позиция. В това време четвъртият на грида Марк Уебър потъна до 14-о място, след като бе ударен от Ромейн Грожан, а зад французина Алонсо бе блокиран на девета позиция. Пред него бяха Дженсън Бътън и Грожан, които испанецът изпревари за две обиколки и между него и Фелипе Маса бяха вече Даниел Рикиардо и Кими Райконен. Бътън стартира с твърдите гуми и до петия тур пред него бе и съотборникът му Серхио Перес. С повредено предно крило, както и в Канада, Уебър бе зад пилотите на Макларън и също изпревари Дженсън, който се обади, че гумите му прегряват, а той бе един от малкото пилоти стартирали с хард.
Напред Хамилтън направи два рекордни тура в първите 4 и избяга на 1,9 сек пред Фетел. От бокса обаче го предупредиха да охлади двигателя и да внимава с подскоците на задната част. Само след 7 обиколки задна лява гума на лидера се пръсна и на 3 колела той тръгна към бокса, губейки шанс за победата! Излезе от пита едва 18-ти!
Фетел поведе с 2,2 сек аванс пред Нико, трети бе Сутил, който бе притискан от Маса и само след още една обиколка и неговата задна лява гума се спука и Фелипе се завъртя на пистата. Веднага след това в 10-ия тур Алонсо спря в бокса, за да смени медиум с хард. През пита минаха още Грожан и Уебър, който смени и предното крило. След смените с хард Алонсо изпревари двамата пилоти на Лотус.
Напред Фетел летеше, а в 12-ата обиколка и Розберг смени гуми. В 14-ата и Себастиан най-после смени гумите си с хард, а тур по-късно експлодира трета поредна задна лява гума – този път на отлично движещия се четвърти Жан-Ерик Верн с Торо Росо. Фетел имаше аванс от 2,8 сек, а на пистата се появи кола за сигурност, за да се махнат отломките от гумата на Верн. Зад него бе Розберг, а след това Сутил и Алонсо. Следваха пилотите на Лотус, като Кими изпревари с пасивния си DRS Грожан, който получи прочутото обаждане: „Райконен е по-бърз от теб!“
Зад колата за сигурност Фетел получи информация, че и неговата задна лява гума, свалена по-рано, е била повредена и Гийом Роклен го предупреди да не се качва на бордюрите. Същата инструкция имаше и към Нико, докато се движеха зад колата за сигурност.
След 20-ата от 52 обиколки колата за сигурност се прибра в бокса и състезанието можеше да започне отново. След 3 тура Фетел загря отново гумите хард и записа най-бърза обиколка и отново комфортно се отдалечи на над 3 сек. В 31-ата обиколка Алонсо реши да направи втори стоп вместо да стои блокиран зад Сутил, когото не можа да изпревари при най-сериозната атака заради паднали части от удар на Гутиерес в една от рекламите, която не бе свързана с гумите този път. След смяната Алонсо се оказа зад Райконен, когото изчака при излизането си в пита и двамата заедно преминаха през трафика от Хамилтън и ди Реста, които се бореха за десето място вече. При смените и на другите пилоти Кими вече бе трети, пред Алонсо и Уебър, който бе супербърз след ужасния си старт. Марк бе с по-меките, по-бързи, но и по-рискови гуми медиум!
В 35-ата обиколка Фетел също направи втора смяна. В това време Уебър изпревари Алонсо. Фетел получи информация, че новият комплект гуми е с по-високо налягане, за да се предпази от спукване. Това обаче променяше баланса и управлението на колата. Логично Нико започна да го настига, като само в 39-и тур бе по-бърз с 0,5 сек от съперника си. Почти веднага след това Ред Бул-ът получи повреда в скоростната кутия и спря на стартовата права, а на пистата излезе кола за сигурност. Миг по-рано Алонсо мина през бокса, същото стори и Розберг, както и Уебър и се оказа, че задна лява на Нико е било отново пред разрушаване.
Последните обиколки отново бяха лудост. Уебър и Алонсо, който също сложи меки гуми, летяха напред и изпревариха по половин дузина пилоти, не спрели за трета смяна. Перес бе поредният пилот, който спука гума, при това точно пред Алонсо. Марк стана втори, а Фернандо – трети след невероятни битки. Хамилтън зад тях също летеше и се пребори с Кими за четвъртото място, след това натисна Алонсо, но испанецът остана трети. Зад Райконен се нареди Маса, който също направи невероятна финална фаза на състезанието.
Така в шампионата Алонсо намали аванса на Фетел. Себастиан продължава да е лидер с 132 точки, Алонсо има 111, а Кими – 98.