Нико Розберг записа най-добро време в първата тренировка за неделната Гран при на Австрия на пистата Ред Бул Ринг. Втори остана съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Трети е Кими Райконен, пред Валтери Ботас, Фелипе Насър и пилотите на Ред Бул – Квят и Рикиардо, които смениха двигателите си снощи и ще получат наказания в неделя, като ако са по-назад на старта при стоповете им ще се добавя и време.
Началната тренировка за този уикенд започна върху почти напълно изсъхнала писта от нощния дъжд с температура на асфалта от 23 градуса. Слънцето пробиваше и вероятността от нов дъжд бе под 20%.
За втората тренировка след обяд, както и за утре прогнозите са за мокра писта и доста по-ниски температури. Затова екипите бързаха да изпитат част от новите неща още в тази първа тренировка с по-твърдите гуми за уикенда от типа – софт.
Ситуацията с пилотите на Ред Бул е идентична и за Фернандо Алонсо и всички поне се опитаха бързо да изпитат нови елементи. Алонсо имаше по програма да тества обновения пакет от елементи в Макларън, с новия къс нос в стила на Ред Бул. При Биковете пък Квят тества ново предно крило и рамена на окачването с типичната рама от тръби на Пито. Алонсо обаче прекрати първия си опит преждевременно още след началния си тур заради поредния проблем в електрониката на двигателя! Така новите неща трябваше да тества Дженсън, за чиято смяна на двигателя в Макларън още се колебаят.
От тима съобщиха, че изглежда проблемът в петия двигател на Алонсо не е чак толкова сериозен и може да бъде отстранен. Така пред бокса на тима бе пълно с фотографи. Те очакваха ново излизане с късия нос.
В първите 30 минути с началния чифт гуми софт най-бърз бе Нико Розберг, който направи 11 обиколки с тях и записа време 1:10,401 сек. Втори бе Люис на цяла секунда! Следваше Кими Райконен.
6 минути преди края на времето за ползване на първия чифт гуми обаче съотборникът му Себастиян Фетел получи повреда. Той спря във връзката между първи и втори завой. Излезе от колата, което означаваше сериозна загуба на подготовка и за Ферари, но колата бе докарана в пита и можеше да продължи. В бокса обаче започна сериозна работа по колата, като свалиха и пода на болида на Фетел. Проблемът се оказа в скоростната кутия, която екипът не бе в състояние да поправи до края на сесията.
Квят и Малдонадо бяха четвърти и пети в първите серии, като до Пастор в тази тренировка отново бе Джой Палмър, заменил Ромен Грожан. Предвид характера на пистата се очаква този уикенд да е особено силен за Лотус.
Пилотите на Уилямс Маса и Ботас записаха малко по-рано най-добрите си времена с първия чифт гуми и новите елементи по колите, но бяха на повече от 1,5 сек от Розберг, като куриозно Маса спря пред пресичащия невнимателно пита шеф на Ферари Маурицио Аривабене.
Look before you cross, Maurizio…! Ferrari boss Arrivabene takes evasive action as Massa approaches #AustrianGP #FP1 pic.twitter.com/bJHYzjsxfO
— Formula 1 (@F1) June 19, 2015
За работата с втория комплект софт температурата на асфалта се качи до 27 градуса, след това отново слезе, но пак достигна същата стойност, а това бе важно в подготовката на гумите.
Хамилтън започна амбициозно втората си серия и доближи топ времето на Розберг до 0,308 сек в първия си скоростен тур, а в следващия бе най-бърз от всички в първия и втория сектор, но загуби много на последния завой, а след това излетя в зоната за сигурност в началото на следващата обиколка и гумите напълно загубиха температура.
Своите гуми пък изобщо не бе в състояния да загрее Дженсън Бътън, а имаше проблеми с генерирането на енергия при спиране. 25 минути преди края на сесията Алонсо бе готов да излезе на пистата, макар и пак не с новия нос, но пак нещо не проработи и още 10 минути остана в бокса!
Все пак до края поне изпревари пилотите на Мейнър-Маруся.
Междувременно позиции зад третия Райконен заеха пилотите на Форс Индия с новите двигатели на Мерцедес и Карлос Сайнц с Торо Росо.
В следващите минути Квят изпревари и Райконен, а Рикиадо и Верстапен Перес.
Десетина минути преди края с втория чифт гуми обаче Кими си върна третата позиция, на 0,627 сек от времето на Нико, което и той самия не подобри с втория чифт гуми. Ботас пък с обновения Уилямс записа четвъртия най-добър резултат въпреки нестабилността на задната част на колата, а Насър в самия край се нареди зад него.
No harm done…Massa and Arrivabene share a joke after their near miss in the pit lane #AustrianGP #FP1 pic.twitter.com/4JRgdvSaPA
— Formula 1 (@F1) June 19, 2015