Нико Розберг (Мерцедес) триумфира в Гран при на Монако днес, след като в блестящ стил води от старта до финала в прочутата надпреварата. Втори и трети завършиха пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър. Така за първи път в историята на най-бляскавото състезание във Формула 1 победа в него постигат баща и син, защото Нико повтори успеха на Кеке Розберг по улиците на Монако през далечната вече 1983 г. с Уилямс.
Победата на Нико и Мерцедес дойде в деня, в който в падока тази сутрин се разгоря истинска буря относно теста на тима с Пирели след състезанието в Барселона. Всъщност от нея не по-малко доволни обаче би трябвало да са в Ред Бул защото претендентите на Фетел за титлата – Кими Райконен и Фернандо Алонсо – нямаха ден. Кими завърши десети, а Алонсо е седми.
Стартът премина без никакви инциденти и пилотите в челото поеха след първия завой Сен Дево нагоре към казиното, както се бяха подредили на старта. Нико Розберг бе следван от Люис Хамилтън, който бе атакуван веднага от Фетел, но без успех. Четвърти бе Уебър, а зад него Алонсо притискаше Райконен. На фибата все пак стана инцидент, но при пилотите в дъното на колоната, като предното крило на Гийдо ван дер Гарде бе отнесено от Пастор Малдонадо. След третата от общо 78 обиколки DRS вече можеше да се използва на единствената зона на трасето – старт-финалната права, но това не променяше реда. Състезателите в челото стартираха с най-меките гуми на Пирели суперсофт, с които постигнаха времената си в квалификацията вчера.
Зад Алонсо за позиция се бореха помежду си (отново доста агресивно) пилотите на Макларън. Серхио Перес бе пред Дженсън Бътън, а зад тях останаха Адриан Сутил, Жан-Ерик Верн, Нико Хюлкенберг.
Фелипе Маса тръгна предпоследен, но след 6 тура бе 18-ти. Той бе с по-твърдите гуми за уикенда (софт) и го посъветваха на шикана да минава на втора, за да може да ги запази по-дълго. След 8 обиколки Кими плътно доближи Уебър, а в 9-ата на входа на пистата се запали Катерам-ът на Шарл Пик.
След първите 10 обиколки Алонсо започна да губи контакт с Райконен, който вече бе на 3,5 сек пред него. Пилотът на Ферари изоставаше със средно 0,7 сек от темпото на Нико до 16-ия тур. Зад гърба на испанеца бе вече Бътън, който изпревари Перес след известна разправия – мексиканецът пресече шикана, за да запази позицията си и от ФИА наредиха да я даде на съекипника си. В челото Нико бе на повече от 2 сек пред Хамилтън, а той пък на 2,3 сек пред Фетел.
При температура от 40 градуса на асфалта гумите на Алонсо и Марк Уебър заработиха за кратко по-добре от тези на съперниците след 22-ия тур, когато испанецът отново доближи Кими, а Уебър – Фетел, който обаче също вдигна темпото. След това в 26-ата обиколка Уебър пръв от лидерите смени своя суперсофт със софт. Последваха го Райконен и Бътън.
В 28-ата обиколка Нико Розберг, противно на всички досегашни проблеми с износването на гумите на Мерцедес, записа рекордна обиколка, а в това време и Алонсо също спря за софт! Хамилтън отговори на съотборника си с рекорден тур на свой ред.
Точно след това обаче Фелипе Маса отново се удари в мантинелите, както и вчера сутринта преди Сен Дево. На пистата излезе кола за сигурност, която можеше да окаже с решаващо значение, но в случая не и за лидерската позиция.
Нико спря при механиците си, Хамилтън го последва. Германецът запази първата позиция зад колата за сигурност, но Люис се оказа четвърти зад Фетел и Уебър. Себ също мина през бокса за софт. Пети си оставаше Кими, зад него бяха Алонсо, Бътън и Перес.
Зад сейфти кара всички, вече с по-твърдите гуми, интензивно ги загряваха, докато медицинският екип прегледа Фелипе и му постави яка на врата. В края на 38-ата обиколка колата за сигурност най-после се прибра и състезанието бе рестартирано отново.
Веднага след рестарта Хамилтън почти изпревари Уебър на Раскас. Алонсо пък атакува Кими във фибата и едва не загуби позиция от Бътън, който го подпря на излизане от нея. Но обиколка по-късно самият Дженсън бе изпреварен от съотборника си на новия шикан след тунела. Розберг отново дръпна комфортно напред с аванс от 1,5 сек пред Фетел.
Перес атакува и Алонсо в 45-ата обиколка на същия шикан, на който изпревари Бътън. Испанецът не отстъпи и пресече шикана, но остана пред пилота на Макларън. Комисарите започнаха разследване, но тур по-късно нов тежък инцидент след контакт между Малдонадо и Жул Бианки направо доведе до спиране на състезанието, защото Уилямс-ът разби предпазните заграждения на завоя Табак. Пилотите се подредиха на старта на позициите си в колоната, а спорът между екипа на Ферари и рейсконтрола за действията на Алонсо продължиха и в паузата. След рестарта обаче Алонсо пусна Перес, както поиска Чарли Уайтинг.
Всички използваха паузата, за да сложат отново най-меките гуми суперсофт на колите си, а Нико за пореден път избяга напред на повече от 1 сек от Фетел. Състезателите отново бяха на метри един от друг зад Фетел, като Сутил изпревари Бътън вътре във фибата с рядко агресивна атака. Перес пък атакува и Кими на шикана, принуждавайки и него да го пресече, но този път и той мина напряко и промени в позициите нямаше. В 57-ата обиколка отново на фибата Сутил задмина и Алонсо и зае седмата позиция.
Напред Нико вече имаше аванс от над 3 секунди пред Фетел.
В 62-ата обиколка пореден инцидент – между Ромейн Грожан и Даниел Рикиардо на излизане от тунела – изведе за втори път на пистата кола за сигурност и тази разлика бе ликвидирана отново. Парчетата от колите на Лотус и Торо Росо трябваше да се разчистят, след като французинът буквално торпилира съперника си отзад. Вторият сейфти кар повиши много температурата в двигателя на Кими Райконен и го предупредиха от бокса.
След рестарта атаките на Перес продължиха и този път се стигна до сблъсък между него и финландеца след излизането от тунела. Кими трябваше да спре в бокса, а Перес с разбита кола продължи да кара. Бътън пък на свой ред изпревари Алонсо на последния завой в битката. 5 обиколки преди края Перес най-после трябваше да спре, а видимо без добро темпо Алонсо се бранеше от Верн и Ди Реста за седмата си позиция накрая.