Нико Розберг (Уилямс) бе най-бърз във втората тренировка на пистата в Бахрейн и за пореден път показа огромен потенциал, който този път би трябвало да реализират по-добре отколкото в първите три старта за сезон 2009 г., защото промени във времето едва ли ще има.
Второ и трето време дадоха Фернандо Алонсо (Рено) и Ярно Трули (Тойота), а пилотите на Макларън и Ферари отново бяха далеч от най-бързите.
Втората сесия за Гран при на Бахрейн започна при ужасна жега. Температурата на асфалта достигна 50 градуса, а на въздуха – 37. В тима на Браун очевидно бяха доволни от тази ситуация: колата им е особено внимателна към гумите, които се очаква при тези условия да прегряват. В Тойота също изглеждаха доволни, защото и техните коли (особено Трули) изглеждат много бързи, а и трябва да се има предвид опитът им от тестовете тук през февруари. Неслучайно Ярно и Тимо Глок първи излязоха и на пистата, за да настройват болида си, като TF109 също се смята за щадящ гумите. Ферари пък решиха да продължат прякото сравнение на поведението на F60 с и без KERS. Фелипе Маса продължи да кара със системата за разлика от Кими. Тимът използва и първата повдигната версия на двоен дифузьор отзад, но без той да надвишава линията от 175 мм спрямо пода.
Ферари използва и нови, по-големи отвори в корпуса около ауспусите, но те бяха симетрични по размер за разлика от Макларън, при които има по-голям отвор отляво.
Трули оглави класирането след първите минути с тур за 1:37.314 мин. Бързо бе изпреварен от Кубица, отново използващ по-меките гуми, както и в края на първата тренировка. По план Роберт трябваше да е също с KERS през целия ден днес.
Пилотите на Макларън продължиха работа по настройките с новите крила и подове с твърдите гуми, но скоро най-бърз от всички с нов комплект твърди гуми бе Дженсън Бътън с 1:35.558 мин. Веднага след това Хамилтън го изпревари с 1:35.388 мин, но най-бърз от всички изведнъж изскочи Фисикела, чийто нов аеропакет с добрата работа на мотора Мерцедес и скоростите на Макларън осигуриха добра скорост тук на излизането от острите завои. Управлението на Адриан Сутил също направи впечатление.
Следваше обаче нова серия на пилотите на Тойота и те на свой ред поведоха, вече използвайки по-меките гуми. Ярно при това слезе до 1:33.967 мин и бе със 0,180 сек по-бърз от своя съотборник.
Около 30-а минута след началото Барикело излезе с меки гуми върху своя Браун и веднага записа трето време – 1:34.313 мин, на 0,5 сек под топвремената на Тойота.
Ковалайнен продължаваше да търси настройки със старото предно крило на Макларън. На последните места твърдо бяха пилотите на Рено, като Нелсиньо Пикет счупи предното си крило в един от бюрдюрите, а днес в колата му за първи път бе монтиран новият дифузьор, който трябваше да изпита. И двамата имаха проблеми с удържане задната част на автомобилите по време на сесията.
Както и в Китай, Хамилтън твърдо се ориентира към новите аероелементи на Макларън и макар да бе вече с 9-о време, бе по-уверен.
25 минути преди края на тренировката Нико Розберг записа ново най-добро време с меки гуми – 1:33.339 мин. Следващата му обиколка бе с 1,5 сек по-слаба, а в идващата след това се прибра.
Алонсо сложи нови гуми и на бе доста по-бърз с четвърто време, а при това му попречи един от автомобилите на Форс Индия и това бе отлична новина за феновете му. В следващия си тур бе по-бърз във втори и трети сектор, което потвърди добрия напредък. Бътън пък даде 4-о време с вече карани гуми, което само потвърди, че Браун имат отлична кола тази година. В края на времето Алонсо стана втори, изчаквайки до последно да се подобри пистата и оптимизира колата си.
Начело обаче остана Нико Розберг. Трети пък бе резултатът на Ярно Трули, постигнат рано в хода на тренировката с нови гуми и лека кола.