Нико Розберг отново загатна за големия потенциал на екипа на Уилямс, след като успя да постигне най-добро време в първата свободна тренировка в Малайзия. Германецът постигна този резултат в края на сесията, когато се разиграха куп драми. На втора позиция се нареди неговият съотборник Казуки Накаджима, а трети остана победителят от старта в Австралия Дженсън Бътън.
Прогнозите за възможен дъжд във всеки един момент от уикенда не смутиха въобще пилотите, които определено не бързаха да излизат в началото на сесията. Температурата на въздуха бе повече от прилична за Малайзия – 28 градуса, които до края се качиха до 31. Асфалтът пък се нагря до 42 градуса, но все пак впечатление правеха задаващите се в далечината тъмни облаци. Според синоптиците именно тези облаци могат за нула време да стигнат до пистата и там да се излее порой по всяко време на уикенда – нещо, което се случи вече в сряда вечерта и четвъртък следобед. Това може да остане и единствената суха тренировка, защото дори за втората днес се предвижда дъжд.
Все пак около 20 минути след началото Кими Райконен и Накаджима бяха първите започнали да търсят оптималния баланс на колите си. Кими бе и първият напуснал трасето, след като направи грешка в бързата комбинация от завои 12-14. По-интересна обаче бе реакцията му впоследствие, защото секунди по-късно той се скара на новия си рейсинженер Андреа Стела с думите: “Не ми говори, когато съм в бърз завой!”. Явно разсейването от думите на Стела бе довело до грешката, а на двамата вероятно ще трябва известно време преди да свикнат един с друг.
Финландецът поведе за известно време преди на пистата да се появят колите на Рос Браун, които отново бяха над всички в по-голямата част от сесията. И Бътън, и Барикело бяха изключително бързи още с излизането си, като времената им в дългите серии от обиколки бяха подобрени едва в края от излезлите с вероятно малко по-малко гориво Розберг и Накаджима. На пета и шеста позиция пък се наредиха Фелипе Маса и Райконен. Кими дори можеше да подобри времето си в края на сесията, но при спирането за обратния завой преди старт-финалната права от предната част на кокпита му внезапно започнаха да излизат големи облаци пушек. Кими имаше късмет, че се намира близо до боксовете и все пак успя да закара колата до пита, въпреки че бе принуден да откопчае колана си и да се надигне, за да може да вижда над излизащия дим. Дали това бе внезапно задействал се пожарогасител, за което свидетелстваше и излизащият от задната част откъм мотора дим или прегряла батерия на KERS, все още не знаем. Предстои да получим информация от екипа на Ферари.
Последните минути като цяло бяха изпълнени със събития. Нелсиньо Пикет излетя на високоскоростната комбинация 12-14 завой, след като спука гума, а малко след него без видима причина съотборникът му Фернандо Алонсо също мина през чакъла. Алонсо от вчера продължава да страда от възпаление на средното ухо.
Доста по-добре в сравнение с петъчния ден протече тренировката за Люис Хамилтън (Макларън). Шампионът от миналата година все пак направи грешка при опит за скоростно влизане в бокса, но все пак поддържаше добро темпо и постигна седми резултат. Хейки Ковалайнен пък имаше проблеми и направи едва седем обиколки. Финландецът в крайна сметка остана последен, но едва ли този резултат е показателен.
Отново доста проблеми с настройките в петък имаха от екипа на BMW, като Кубица отново без KERS успя все пак да стигне до 13-о място, а за Хайдфелд остана едва 18-о.