Нико Розберг е смятан за един от най-технически грамотните пилоти във Формула 1. Германецът, който първоначално имал желание да учи аеродинамика, притежава много знания за взаимоотношенията между системите в една кола от Формула 1. Затова за него не е много трудно да обсъжда с инженерите различни варианти за настройването на колата.
„Оптимизирането на работата на колата е една от моите силни страни“, потвърждава германецът пред auto motor und sport. „Понякога имам чувството, че във Формула 1 става дума само за технически срещи с инженерите. Понякога прекарвам с тях по четири часа на ден. Непрекъснато сме заедно с идеята, колата да бъде оптимизирана по отношение на механиката, електрониката и аеродинамиката.“
Изработването на правилния сетъп е въпрос на намиране на баланс, което както винаги е много трудна задача. Всяка промяна по болида се отразява в друга област на колата. За всеки проблем пък има по няколко решения.
„Когато имаш нестабилност на предната част на колата има много възможности за въздействие“, обяснява Розберг. „За пилота това са много дребни промени, но ако нещо не е както трябва, просто можеш да пропуснеш завоя.“
Друг проблем е, че по време на каране пилота почти няма време да обработи впечатленията си, защото важните неща могат да бъдат научени само когато пилота е на границите на възможностите си.
„Когато караш на 100% от възможностите си, в същото време трябва да разбираш всичко, което се случва в колата.“
Въпреки че Розберг се доверява на усещанията си при работата със своя рейс инженер за постигането на оптималния баланс, много му помага от друга страна и техническия ноу-хоу. Той дава пример за това:
„Карам в завой, който по принцип е преценен за трета скорост. Ако успея понякакъв начин да вкарам втора и да мина през завоя на втора, тогава имаш много повече грип. При по-ниската скорост имаш по-високи обороти и тогава ауспуха обдухва дифузьора много по-силно. Това увеличава притискането и може да помогне, защото позволява в изхода на завоя по-рано да превключиш на по-горна предавка.“
Освен това съотборника на Михаел Шумахер е смята и за истински специалист по отношение на гумите. Според слуховете много малко са пилотите като него, които знаят, как докарат гумите до границата на възможностите им, без да ги претоварят. Въпреки това, той признава, че до последното състезание се е учил да разбира поведението на гумите на Пирели.
„Направо си е изкуство, да разбереш, колко може да бъдат натоварени гумите. Температурата им не трябва да е прекалено висока, за да може да издържат повече време. От друга страна трябва да се научиш да ги пазиш, без да губиш прекалено време.“
През миналата година болида на Мерцедес се смяташе за съсипващ гумите, което определено не улесняваше задачата на Розберг. За да бъде бърз той трябваше да използва гумите перфектно.
„Единственото, което се чудя е дали и пилотите на Ред Бул е трябвало да пазят толкова гумите или при наличието на толкова аеродинамично притискане, упражнявано от техния болид, не е било толкова важно.“