Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг и Хамилтън начело след първата свободна тренировка в Германия

Розберг и Хамилтън начело след първата свободна тренировка в Германия

37
0
германия,Мерцедес,Нико Розберг,Хокенхайм

Нико Розберг и Люис Хамилтън от екипа на Мерцедес заеха челните позиции в първата свободна тренировка в началото на уикенда в Германия. Трети се нареди Фернандо Алонсо от отбора на Ферари, а четвърти завърши Даниел Рикиардо с Ред Бул. Местата в топ 10 се допълниха от пилотите на Макларън, Дженсън Бътън и Кевин Магнусен (пети и седми), Себастиян Фетел с втория Ред Бул бе шести, Кими Райконен (Ферари) зае осмо място, а Дани Квят (Торо Росо) и Адриян Сутил (Заубер) заеха девета и десета позиции.

Температурите в Германия бяха летни. Още сутринта тази на въздуха бе близо до 30 градуса. Точно толкова пък бе тя в началото на първата свободна сесия. Температурата на асфалта пък надвишаваше 40 градуса, което се очертаваше като сериозно предизвикателство за гумите на Пирели. Италианците, които за първи път изпробваха настоящата конфигурация на трасето едва преди две години, все пак решиха да рискуват, предоставяйки на отборите гуми от смесите софт и супер софт.

След като част от екипите решиха да не използват системата на окачване наричана FRIC (front and rear interconnected), останали прецениха, че ще е най-добре тя да бъде демонтирана от болидите. ФИА бе оставила време до края на годината, преди това интересно решение да бъде забранено, но за да не се стига до жалби отборите решиха да прекратят използването му още от Гран при на Германия.

Така първите минути на първата свободна сесия на пистата Хокенхайм бяха свързани с това да се съберат достатъчно данни за поведението на болидите без тези системи. Според Люис Хамилтън те носят едва 0,2 сек на обиколка, но мнозина се усъмниха в думите му с довода, че едва ли Мерцедес биха вложили толкова труд и пари в решение, което носи толкова минимално предимство.

Уикендът не започна по най-добрия начин за Кими Райконен. След тежката катастрофа във Великобритания, финландецът получи повреда във водната помпа още в първите минути на първата сесия. Проблеми имаше и в Уилямс, където Сузи Волф, заместваща Валтери Ботас в първата тренировка, имаше проблем с погрешно отчитащи сензори.

Гийдо ван дер Гарде пък заместваше Естебан Гутиерес в колата на Заубер. Отборът изглежда продължава да изпитва сериозни финансови затруднения и прекалено консервативната конструкция на колата не помага за намирането на нови спонсори. Заговори се дори за дилема в екипа, дали да не се премине на наемането само и единствено на платени пилоти.

Интересни промени имаше в колата на Ред Бул. Тотал бяха донесли ново гориво за своите клиенти, което трябваше да даде мощност от поне 12 к.с. в повече спрямо Силвърстоун. Освен това Рено бяха подобрили софтуера на своята задвижваща система и се надяваха изоставането спрямо Мерцедес да бъде намалено. Поне в първите минути това изглеждаше реално, след като Себастиян Фетел поведе след изтичането на първия половин час. Фетел също както Розберг бе променил дизайна на своята каска, с цел да отпразнува успеха на германския национален отбор на световното първенство в Бразилия.

Нико Розберг със своята нова каска, отдаваща заслуженото за успеха на германския национален отбор и станала причина за разправии между пилота и ФИФА, бе втори, следван Кевин Магнусен, Даниел Рикиардо и Фернандо Алонсо.

Нико Розберг и Люис Хамилтън очаквано се върнаха в челото на класирането след изтичането на първия час от първата сесия. Пилотите на Мерцедес изглежда не бяха особено притеснени от липсата на системата FRIC в техните коли и отново бяха далеч пред конкурентите си при изпробването на нивото на износване на меките гуми в дълга серия от обиколки.

Дженсън Бътън пък разкри преди тренировката, че се надява отборът му да направи нова крачка напред благодарение на новите части в колата, които били предвидени едва за Унгария. Благодарение на усилената работа на хората във фабриката обаче те били готови за Германия. Кевин Магнусен имаше първи възможност да ги изпробва, докато за Бътън тази възможност ще остане за утре. Британецът се надява нововъведенията да бъдат по-бързо интегрирани в пакета и да помогнат на пилотите на екипа да се борят за място на подиума.

Без новите елементи Бътън бе пети 20 минути преди края на първата сесия, докато Магнусен бе седми зад Фетел. Пред тях зад пилотите на Мерцедес пък се бяха класирали Алонсо и Рикиардо.

Райконен след решаването на проблема с водната помпа бе осми.

Интересно бе темпото на пилотите в дълга серия от обиколки, като това на пилотите на Ред Бул отново бе доста близко до това на лидерите от Мерцедес. На трасе, изискващо значително аеродинамично притискане и без системата FRIC изглежда Фетел и Рикиардо можеха да са в състояние да дадат отпор на своите съперници.