Кале Рованпера безспорно е най-младата звезда в световните ралита. Той печели първата си титла само на 15 – тази в латвийския шампионат, а на следващата година повтаря успеха си.
През 2017 г. дебютира във WRC2 и още във второто си участие в Австралия спечели в категорията си с Форд Фиеста. А през изминалия сезон едва на 18 години взе 2 победи във WRC2, вече с Шкода Фабия R5.
Във Финландия и Германия малко не му достигна да е първи, но успехите дойдоха в последните състезания – Великобритания и Испания. Така Кале завърши сезона трети, зад Копецки и Понтус Тидеманд, който напуска тима за 2019 г. С Рованпера и навигатора му Йоне Халтунен си говорим по време на официалното представяне на обновената Фабия R5 в Прага.
– Кале, новата кола изглежда страхотно. Ще можеш ли да спечелиш титлата с нея?
– Не знам, но това не е основната ми цел. Искам да натрупам повече опит и да спечеля още победи. Надявам се да взема колкото може повече победи. Да съм първи в шампионата би било чудесно, но не това е най-важното.
– Чувстваш ли се по-зрял вече като пилот? Сега си на 18 години и записа почти пълен сезон във WRC2.
– Всъщност винаги съм се чувствал достатъчно голям и зрял в колата за това, което правя. Разбира се, сега имам много повече опит и ще ми е много по-лесно да започна следващия сезон.
– Той физически е на 18 години, но умствено е като на 25-30 г. – добавя Йоне. – Кале е много силен психически.
– Разкажи ни какво си научил от баща си Хари през годините?
– По отношение на карането не много, ако трябва да съм честен! Но той ми е помагал с различни неща в състезанията. Продължава да ме подкрепя и е моят идол в ралитата.
– Мислиш ли за участие във WRC в бъдеще?
– Да, това може да се случи в следващите години. Мисля, че след 2-3 години участие там е възможно.
– Йоне, колко трудно е да си навигатор на Кале?
– Да си навигатор, винаги е трудно. Но не мисля, че с него е по-трудно спрямо останалите. Кале е професионален пилот. Всъщност смятам, че като цяло с него даже е по-лесно спрямо другите, тъй като знае какво прави и се развива много бързо.
– Каква е основната ви цел за следващия сезон?
– Основната ни цел е да преминем във WRC в следващите години, като за нея трябва да направим силен сезон през 2019 г.
– Можеш ли да ни кажеш повече за това какви са разликите между старата и новата Шкода?
– Не мога, това е конфиденциално! Със сигурност има разлики, но не искам да изпадам в подробности.