Всички организатори на Гран при стартове биха искали да провеждат спринтови квалификации, заяви Рос Браун. Управляващият спортните въпроси във Формула 1 директор от страна на Либърти Медия каза, че през сезон 2022 уикендите с това нововъведение вероятно ще са шест. Предстоят финални разговори с отборите преди броят да бъде окончателно утвърден. Те ще се състоят след Гран при Бразилия, където трябва да се състои третият експериментален спринт за настоящата година.
„По принцип сме се разбрали с отборите, че ще има шест спринта догодина. Смятаме, че трябва да предприемем някои прогресивни, но не радикални стъпки за следващия сезон. Причината е отчасти, че ще имаме нови коли и всички ще трябва да свикнат с тях. Трябва да видим как ще тръгнат.“
„Мисля, че е ясно – всеки организатор би искал да има спринт, но има редица фактори, които трябва да се вземат предвид“, заяви Рос Браун
„Единият е как да ги разпределим през годината. Вероятно не бихме искали спринт в първия състезателен уикенд, както и в последния. Би било добре да са на различни (като характер) писти. Монако вероятно е в дъното на списъка. Това вероятно е най-трудното трасе, където да се провежда спринт. Но да не се заричаме.“
Все още не е решено какви точки ще се присъждат в спринтовите квалификации догодина. Този сезон те бяха 3-2-1 за първите трима в 100-километровата дистанция. В F1 обаче искат повече отбори да намират смисъл да се борят в съботния спринт.
„Дискутираме как да направим съботата с по-голяма привлекателна сила, да накараме повече пилоти да се борят. Обърната решетка и други подобни неща биха ме развълнували доста, но са прекалено голяма стъпка. Ние предложихме да се дават около една трета от точките, които по принцип се разпределят в една Гран при. Това бе в първоначалния вариант, който не бе приет с цел първо да се види дали форматът работи. Подобни точки няма да натежат прекалено в шампионата. Ще имат влияние – това е и търсен ефект, но не твърде много.“
„Има и други неща, които се дискутират. Квалификацията (при променения формат) е в петък и очевидно не е добре прието победителят в нея да не получава полпозишъна. Искаме да изчистим и името на сесията. Всички го наричаме състезание.“
Сред възможните промени е да има и „спринтов шампион“. Съществува и възможност за повече от шест уикенда по променения формат. Това обаче може да стане след 2022 г.
Рос Браун посочи още, че се обмисля намаляване на гумите за определени стартове от сезона като част от мерките за намаляване на вредните емисии от спорта. Според него експериментът със спринтовата квалификация е накарал хората да са по-възприемчиви към други опити.
„Определено се включват неща, които не бихме искали да се случват през целия сезон. Едно от тях е да видим дали може да намалим количеството гуми, използвани по време на състезателни уикенди. Всички се опитваме по много начини да намалим вредните емисии. Надяваме се през 2022 г. за някои състезателни уикенди да има по-малко налични гуми.“
„Смятаме, че това може да се случи без да повлияе на шоуто. Във Формула 1 обаче, както знаете, винаги има непредвидими последици. ФИА работи много упорито с Пирели и отборите, за да излезе с предложение как бихме могли да използваме по-малко гуми. Мисля, че ще направим опит в няколко уикенда. Ако проработи, можем да го използваме в бъдеще.“
Something spooky is going on 👻#F1 🎃 #Halloween pic.twitter.com/KLIav4uIyG
— Formula 1 (@F1) October 30, 2021