Точно за началото на сезон 2011 се появиха няколко нововъведения, които бяха причина за доста дискусии в падока. На първо място разбира се бе завръщането на KERS. Освен това се появи и новата система DRS, а Пирели за първа година започнаха да снабдяват отборите от Формула 1. На пистата сега има много повече изпреварвания, отколкото през миналата година, но за много хора е трудно да се прецени, коя е точната причина за това. От там дойде и въпросът: Дали DRS изпълни своето предназначение или това е просто една система, която само натоварва в повече пилотите и болидите им?
Именно с решаването на този въпрос смята да се заеме шефът на екипа на Мерцедес, Рос Браун. Британецът изисква точна оценка от страна на ФИА, за да може да се реагира навреме за новия сезон, ако системата се окаже излишна.
Според Браун, нищо не доказва ползата от системата за отваряне на задното крило.
„Трудно е да кажем, дали влиянието на DRS е по-голямо или по-малко от това на гумите“, обяснява становището си Браун. „Според мен именно гумите бяха най-големият фактор през този сезон. Но въпреки това DRS бе въведено, за да не се превърнат състезанията във Формула 1 в процесия.
Смятам, че след края на сезона трябва да се обърнем назад и да видим, къде тази система е била от полза и къде не, дали сме постигнали целите поставени с въвеждането й и дали сме спечелили нещо от това.
Имаше състезания, в който искахме да караме без задно крило, по простата позиция, че загубихме позиции. Монреал е добър пример за това. Бяхме много разочаровани.
Може би трябва да помислим и за публиката, която действително иска да вижда изпреварвания, но какви? Дали това да са безпрепятсвените, срещу които нищо не можеш да направиш, както бе в Канада или пък по-трудните, в които има много борба.“
Според Браун е нужна точна и обективна оценка. Той смята, че прекалено много неща са се променили в началото на годината.
„Ако бяхме запазили константността на гумите на Бриджстоун, със сигурност KERS щеше да е от решаващо значение. Изключително важен фактор. Сега обаче с настоящата ситуация с новите гуми не смятам, че системата е такъв фактор.“
Защото благодарение на бързо износващите се гуми на Пирели и на различните тактики на пилотите екшънът през тази година бе просто гарантиран. Какво ще стане обаче догодина, когато Пирели вече ще имат ясна картина и данни за всички писти?