Рон Денис потвърди, че днес е бил помолен да се откаже от задълженията си като председател и главен изпълнителен директор на Макларън Технолъджи Груп (МТГ). Това следва от решение на мнозинството акционери да го отстранят от заеманите длъжности. Денис ще остане в бордовете на директорите на МТГ и Макларън Аутомотив Лимитид, както и ще запази акциите си в двете компании.
„Разочарован съм, че представителите на ТАГ и Мумталакат – другите основни акционери в Макларън – прокараха принудително решението си да ме отстранят въпреки сериозните предупреждения от останалия мениджърски екип относно възможните последствия от действията им върху бизнеса. Изложените от тях основания са несъстоятелни. Стилът ми на управление е същият, какъвто винаги е бил и е онзи, който позволи на Макларън да се превърне в автомобилен и технологичен концерн, спечелил 20 шампионата във Формула 1 и разраснал се до бизнес с 850 милиона паунда годишен оборот. Работих с много талантливи колеги, за да бъде Макларън на върха в технологиите – на тях ще съм завинаги безкрайно благодарен”, се казва в изявлението на Денис.
„В крайна сметка ми стана ясно, че нито ТАГ, нито Мумталакат споделят визията ми за Макларън и истинския потенциал за растеж на концерн. Основното ми притеснение е за изградения от мен бизнес и за неговите 3500 служители. Ще продължа да използвам значителното си количество акции и мястото си в двата борда, за да пазя интересите и ценностите на Макларън и да помагам за формиране бъдещето на компанията.”
„В допълнение възнамерявам да създам нов технологичен инвестиционен фонд, след като договорните ми задължения към Макларън изтекат. В него ще използвам опита, финансовите си ресурси и външни инвестиции, за да преследвам множество търговски възможности, каквито ми бяха предлагани през последните години, но нямах шанс да изпробвам поради ангажираността си към настоящия бизнес.”
Рон Денис се присъединява към Макларън през 1980 г. През 1981-ва придобива пълен контрол върху отбора. По време на ръководството му през последните 35 години (с прекъсване от 2009 до 2014 г.) британският екип става най-успешният отбор във Формула 1 след Ферари. Тимът има 12 титли при пилотите и 8 при конструкторите, като от тях 10 при състезателите и 7 сред екипите са спечелени под ръководството на Денис.