Инструкцията към Фелипе Маса да пропусне съотборника си Валтери Ботас в последните обиколки преди финала на Гран при на Малайзия е била стратегическо решение, а не отборна заповед, обясни главният инженер на тест и поддържащия екип в Уилямс Род Нелсън.
След последните смени на гуми преди финала на състезанието на пистата Сепанг бразилският пилот на Уилямс и финландският му съотборник се движеха съответно на 7-мо и 8-мо място, настигайки Дженсън Бътън с Макларън. Ботас даваше по-бързи времена от Маса и получи съобщение да изпревари съотборника си, а Фелипе съответно да го пропусне (по радиото му се обадиха 2 пъти). Бразилецът обаче запази позицията си до финала на надпреварата, като след това коментира, че за себе си е постъпил правилно.
Нелсън обясни, че ако Маса бе пропуснал Валтери, а финландецът не бе успял да изпревари Бътън, тогава от отбора са щели да дадат указания на пилотите си отново да си разменят позициите.
– Той (Маса – б.а.) не направи това, което предпочитахме. Температурата на двигателя му бе сравнително висока и бяхме малко притеснени за това, а Валтери имаше много по-нови гуми от тези на Дженсън. Решихме, че ще е добре да дадем възможност на Валтери да го изпревари. Ако не бе постигнал това за две или три обиколки, щяхме отново да разменим местата на пилотите си и всички щяха да са доволни. Това не са отборни заповеди, а стратегическо решение, взето на база представянето на двете коли. Фактите са, че според нас Валтери имаше добър шанс да изпревари Бътън, защото гумите му бяха по-нови, а Фелипе бе забавен – коментира Нелсън.
Той е категоричен, че в екипа няма първи и втори пилот, а двама лидери.
В началото на надпреварата до Куала Лумпур Валтери получи съобщение да запази позицията си зад своя съотборник.
– Нищо не се случва зад кулисите, не искаме да подкрепяме единия пилот за сметка на другия. От тази гледна точка при нас няма отборни нареждания. В Уилямс не работим така. Не сме като други екипи, при които има първи и втори пилот – ние разполагаме с двама състезатели номер 1 – добави Нелсън.