Новото поколение на големия роудстър на британската марка Triumph се различава доста от предишното. По-впечатляващата му версия е Rocket 3 GT. Това е изцяло нов мотоциклет като дизайн и техника. Веднага след като виждам машината, ми прави впечатление, че се отличава с широко кормило, изнесени напред стъпенки, висока 750 мм седалка, задната седалка с облегалка. На разположение е и R версия, която е малко по-стандартна. При нея седалката е висока 773 мм, няма облегалка, кормилото и разположението на стъпенките са различни.
Без значение от версията обаче, байкът разполага с редови трицилиндров двигател, който е впечатляващ. Обемът му е 2458 куб. см, мощността – 165 к.с. при 6000 об/мин. 221 Нм е въртящият момент, достъпен от 4000 об/мин. Двигателят е изцяло нов. Той е с 18 кг по-лек и с 11% по-мощен от предходния. Изцяло ново е и шасито, като рамата и подрамата са алуминиеви.
С две думи всичко това прави машината по-лека за управление, по-динамична.
Веднага трябва да се отбележи, че новият Rocket 3 е оборудван с cornering ABS, 5 степени на оптимизиран тракшън контрол в завоите при 4 режима на работа на двигателя – Road, Rain, Sport, Rider.
Режимите на каране лесно се променят в движение чрез интуитивните бутони за превключване. Дизайнът на TFT дисплея изглежда класически и дава важната информация на ездача. Лично аз не се нуждая от повече.
Друга полезна система е Hill hold control
Предвид теглото от почти 300 кг, тя си е направо необходима екстра. Системата спира мотора да тръгне назад по наклон, задействайки задната спирачка, докато усети, че мотоциклетът започва да се движи напред. Активира се с помощта на предния спирачен лост и това е лесно. Тази функция може да се превключва и от менюто с настройки.
Интересно е разположението на ауспуховите тръби – две от дясно и една от лявата страна.
Круиз контролът пък е стандартно оборудване за моделната гама и това се отразява в цената.
Triumph e и единствената марка, която предлага първата в света интегрирана система за управление GoPro. Тя се свързва с мотора посредством Bluetooth. С две думи – наистина забележителен продукт от висок клас. Ето и най-важните му данни:
Двигател и предаване
3-цилиндров, с водно охлаждане, DOHC
Обем – 2458 куб. см.
Компресия – 10,8:1
Максимална мощност – 165 к.с. (123 kW) @ 6000 об/мин
Максимален въртящ момент 221 Nm @ 4000 об/мин
Ride-by-Wire, впръскване на гориво
Ауспуси – неръждаеми хедъри 3 в 1 с 3 изходни шумозаглушители
Задвижване посредством карданен вал
Мокър, многодисков съединител
6-степенна скоростна кутия
Шаси
Изцяло алуминиева рамка
Задно окачване – едностранно, алуминиево
Предно колело – 17х3,5 инча – алуминиева капла
Задно колело – 16х7,5 инча – алуминиева капла
Предна гума – 150/80 R17 V
Задна гума – 240/50 R16 V
Предно окачване – Showa 47 мм обърната вилка, регулатор за компресия и отскок; 120 мм ход
Задно окачване – регулируем амортисьор Showa с обратна връзка RSU с дистанционен хидравличен регулатор на предварително натоварване, ход на задното колело 107 мм
Предни спирачки – двойни 320 мм дискове, Brembo M4.30 Stylema 4-бутални радиални моноблокови апарати, ABS
Задни спирачки – Единичен 300 мм диск, Brembo M4.32 4-бутален моноблоков апарат, ABS
Дисплей и функции на инструмента
TFT многофункционален пакет от инструменти с цифров скоростомер, пътен компютър, цифров оборотомер, индикатор за положението на предавката, манометър, сервизен индикатор, околна температура, часовник и режими на ездач (Rain/Road/Sport/Rider-конфигурируем) – Triumph TFT Connectivity System може да бъде добавен с аксесоар, вграден Bluetooth модул
Размери и тегло
Широко кормило – 886 мм
Височина без огледала – 1066 мм
Височина на седалката – 750 мм
Междуосие – 1677 мм
Радиус на завой – 27,9º
Следа – 134,9 мм
Сухо тегло – 294 кг
Капацитет на резервоара – 18 литра
Разход на гориво – 6,82 л/100 км
Емисии на CO2 – EURO 5 Standard: 158g/km
Цена:
Rocket 3 GT: 42 800 лв. с ДДС
Rocket 3 R: 41 400 лв. с ДДС