Начало Тест райд Rocket 3 – най-атрактивният модел на Triumph

Rocket 3 – най-атрактивният модел на Triumph

613
0

Новото поколение на големия роудстър на британската марка Triumph се различава доста от предишното. По-впечатляващата му версия е Rocket 3 GT. Това е изцяло нов мотоциклет като дизайн и техника. Веднага след като виждам машината, ми прави впечатление, че се отличава с широко кормило, изнесени напред стъпенки, висока 750 мм седалка, задната седалка с облегалка. На разположение е и R версия, която е малко по-стандартна. При нея седалката е висока 773 мм, няма облегалка, кормилото и разположението на стъпенките са различни.

Без значение от версията обаче, байкът разполага с редови трицилиндров двигател, който е впечатляващ. Обемът му е 2458 куб. см, мощността – 165 к.с. при 6000 об/мин. 221 Нм е въртящият момент, достъпен от 4000 об/мин. Двигателят е изцяло нов. Той е с 18 кг по-лек и с 11% по-мощен от предходния. Изцяло ново е и шасито, като рамата и подрамата са алуминиеви.

С две думи всичко това прави машината по-лека за управление, по-динамична.

Веднага трябва да се отбележи, че новият Rocket 3 е оборудван с cornering ABS, 5 степени на оптимизиран тракшън контрол в завоите при 4 режима на работа на двигателя – Road, Rain, Sport, Rider.

Режимите на каране лесно се променят в движение чрез интуитивните бутони за превключване. Дизайнът на TFT дисплея изглежда класически и дава важната информация на ездача. Лично аз не се нуждая от повече.

Друга полезна система е Hill hold control

Предвид теглото от почти 300 кг, тя си е направо необходима екстра. Системата спира мотора да тръгне назад по наклон, задействайки задната спирачка, докато усети, че мотоциклетът започва да се движи напред. Активира се с помощта на предния спирачен лост и това е лесно. Тази функция може да се превключва и от менюто с настройки.

Интересно е разположението на ауспуховите тръби – две от дясно и една от лявата страна.

Круиз контролът пък е стандартно оборудване за моделната гама и това се отразява в цената.

Triumph e и единствената марка, която предлага първата в света интегрирана система за управление GoPro. Тя се свързва с мотора посредством Bluetooth. С две думи – наистина забележителен продукт от висок клас. Ето и най-важните му данни:

Двигател и предаване

3-цилиндров, с водно охлаждане, DOHC

Обем – 2458 куб. см.

Компресия – 10,8:1

Максимална мощност – 165 к.с. (123 kW) @ 6000 об/мин

Максимален въртящ момент         221 Nm @ 4000 об/мин

Ride-by-Wire, впръскване на гориво

Ауспуси – неръждаеми хедъри 3 в 1 с 3 изходни шумозаглушители

Задвижване посредством карданен вал

Мокър, многодисков съединител

6-степенна скоростна кутия

Шаси

Изцяло алуминиева рамка

Задно окачване – едностранно, алуминиево

Предно колело – 17х3,5 инча – алуминиева капла

Задно колело – 16х7,5 инча – алуминиева капла

Предна гума – 150/80 R17 V

Задна гума – 240/50 R16 V

Предно окачване – Showa 47 мм обърната вилка, регулатор за компресия и отскок; 120 мм ход

Задно окачване – регулируем амортисьор Showa с обратна връзка RSU с дистанционен хидравличен регулатор на предварително натоварване, ход на задното колело 107 мм

Предни спирачки – двойни 320 мм дискове, Brembo M4.30 Stylema 4-бутални радиални моноблокови апарати, ABS

Задни спирачки – Единичен 300 мм диск, Brembo M4.32 4-бутален моноблоков апарат, ABS

Дисплей и функции на инструмента
TFT многофункционален пакет от инструменти с цифров скоростомер, пътен компютър, цифров оборотомер, индикатор за положението на предавката, манометър, сервизен индикатор, околна температура, часовник и режими на ездач (Rain/Road/Sport/Rider-конфигурируем) – Triumph TFT Connectivity System може да бъде добавен с аксесоар, вграден Bluetooth модул
Размери и тегло

Широко кормило – 886 мм

Височина без огледала – 1066 мм

Височина на седалката – 750 мм

Междуосие – 1677 мм

Радиус на завой – 27,9º

Следа – 134,9 мм

Сухо тегло – 294 кг

Капацитет на резервоара – 18 литра

Разход на гориво – 6,82 л/100 км

Емисии на CO2 – EURO 5 Standard: 158g/km

Цена:

Rocket 3 GT: 42 800 лв. с ДДС

Rocket 3 R: 41 400 лв. с ДДС