Роб Уайт за работата на двигателите Рено през първата половина от сезон 2010 г. във Формула 1.
– Какви са предизвикателствата за доставчиците в режим на замразено развитие на моторите?
– В Рено основната ни цел е да доставяме и работим с агрегати, които са в състояние да печелят състезания и шампионати. Това е невероятно предизвикателство, независещо от ограниченията в развитието. За да се справим с него, работим в много близка връзка с колегите си, отговарящи за шаситата – трябва да извлечем максимума от автомобилите с двигатели Рено. Целта ни е също така да няма никакви проблеми по отношение на издръжливостта, но не на всяка цена: предизвикателството тук е да се справим едновременно с това и представянето на агрегата. Всеки проблем има пряк ефект върху постигнатото на трасето, така че опитваме да се подготвим за всевъзможни варианти, за да избегнем инциденти. Нужно е освен това да реагираме бързо, ако нещо се случи на пистата въпреки цялата ни подготовка. Накрая имаме за цел максимално добро представяне на агрегатите ни на което и да е трасе.
– Тазгодишният календар се състои от цели 19 старта, но всеки пилот има на разположение пак само осем мотора. Справихте ли се с това допълнително изискване?
– Простата аритметика показва, че всеки агрегат трябва да извърви 12% повече километри (заради 19-те състезания през 2010-а срещу 17 през 2009-а) и че поне три двигателя трябва да изкарат по три надпревари. Взехме това предвид при процесите на конструкция и валидация на двигателите ни заедно с останалите важни промени за настоящия сезон. Тестовете ни на динамометрите са пренастроени така, че да отговарят на изискването за удължен жизнен цикъл на агрегатите.
– Рено доставят двигатели на Ред Бул от 2007 г. Споменават се и други отбори за 2011 г. На какъв етап са преговорите?
– Връзките ни с Ред Бул са отлични и се надяваме да продължим да ги изграждаме и за в бъдеще. Имаме капацитет да снабдяваме допълнителни екипи с мотори и би ни се искало да го правим, ако е за доброто на компанията и на спорта като цяло. Ще поддържаме политиката си на абсолютно равенство по отношение на предоставяните двигатели. В пресата съществуват известни спекулации по този въпрос, но в момента няма конкретен резултат или изявление.
– Задават се сериозни промени по отношение на двигателите за 2013 г. Какво можете да ни кажете за възможната конфигурация на двигателите тогава?
– Рено поддържа развитието на една Формула 1, в която да се работи повече в насока опазване на околната среда, да се подобри шоуто, да се подсилят връзките с производството на серийни автомобили и да се контролират разходите. За нас е удоволствие да участваме в дискусиите, провеждани от ФИА, за въвеждане на нови правила за моторите в Гран при и ще продължим да работим в тази посока.