Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рикиардо с първа победа след успех във вълнуващото състезание в Канада

Рикиардо с първа победа след успех във вълнуващото състезание в Канада

29
0
2014,Даниел Рикиардо,канада,Ред Бул

Даниел Рикиардо от екипа на Ред Бул постигна своята първа победа във Формула 1, след като спечели изключително вълнуващото Гран при на Канада. Второто място остана за преследвания от проблеми през голяма част от надпреварата Нико Розберг. Трети е съотборникът на Рикиардо, Себастиян Фетел.

Дженсън Бътън с Макларън зае четвъртото място, пред Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Фернандо Алонсо (Ферари), Валтери Ботас (Уилямс), Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Кевин Магнусен (Макларън) и Кими Райконен (Ферари).

Състезанието ще се запомни и с отпадането на Люис Хамилтън (Мерцедес), както и с катастрофа в последната обиколка между борещите се за четвърта позиция Серхио Перес (Форс Индия) и Фелипе Маса (Уилямс).

Температурата на асфалта преди началото на надпреварата бе 49 градуса – по-висока от всички дни до сега през уикенда.

Розберг изглежда стартира по-бавно от съотборника си Люис Хамилтън, но все германецът успя да влезе първи в първия завой. Притиснат от своя колега Хамилтън пък отвори втората крива и това даде възможност на Фетел да го изпревари. Ботас, Маса и Рикиардо запазиха местата си от стартовата решетка, а Алонсо бе изпреварен от Жан-Ерик Верн. Райконен от своя страна бе успял да изпревари Бътън и бе девети. Перес пък се добра до 11-ата позиция, изпреварвайки съотборника си във Форс Индия, Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен с втория Макларън.

В задната част на колоната пък още в четвъртия завой се получи удар между съотборниците в Маруся, Макс Чилтън и Жул Бианки, след като англичанинът изгуби контрол върху колата си в шикана. Интересното бе, че при удара, макар и с ниска скорост колите понесоха сериозни щети и заради разпръснатите отломки още в първата обиколка се наложи излизане на кола за сигурност.

При удара на задната ос на Чилтън в кутиите на радиаторите на Бианки на пистата бе изтекло и сериозно количество масло, като за неутрализирането му бяха нужни цели седем обиколки. Надпреварата бе подновена в осмата обиколка, като разместване в позициите в челото нямаше.

Едва тур по-късно Перес изпревари Бътън в последния шикан и зае десетата позиция.

В десетата обиколка пък след разрешаване използването на системата DRS Хамилтън успя да изпревари Фетел на правата след фибата и да се върне на втора позиция. Германецът се оплака от сериозен грейнинг на гумите на задната ос, което бе потвърдено и от времената му. Хамилтън бързо се откъсна на повече от 4 секунди пред съперника си. Рикиардо подобно на Фетел също изглежда имаше проблеми с гумите, а освен това се бавеше заради движещия се пред него Маса, който обаче не можеше да бъде изпреварен в края на правите заради по-високата си максимална скорост. Затова австралиецът мина за смяна на гуми през питлейна в 14-ата обиколка, а тур по-късно същото направиха Валтери Ботас и Дженсън Бътън. Фетел и Маса последваха съотборниците си в 15-ата обиколка, като за смяна на гуми влезе и Верн. Всички изброени пилоти се върнаха на пистата с по-твърдия тип гуми.

Алонсо смени гуми в 17-ата обиколка. Същото тур по-късно направи и съотборника му Кими Райконен.

В челото Розберг и Хамилтън продължаваха да се движат първи и втори, на разстояние на малко под 2 секунди помежду си. В следващите две обиколки двамата минаха също за смяна на гуми, като класирането в челото не се промени. Розберг водеше пред Хамилтън, трети и четвърти бяха Перес и Хюлкенберг, стартирали с по-твърдия от двата типа гуми и все още не спирали в бокса. Фетел бе пети, пред Ботас, Рикиардо, Малдонадо (без стоп), Алонсо, Верн, Маса, Квят (без стоп) и Райконен.

Фетел водеше сериозна борба с Хюлкенберг, но ниската скорост на правите не му позволяваше да изпревари пилота на Форс Индия. Световният шампион се опита да изпревари сънародника си на фибата с по-късно спиране, но Хюлкенберг успя да се защити успешно.

В челото пък Хамилтън явно вървеше по-добре от съотборника си Розберг с меките гуми и бързо стопи разликата от две секунди. Борбата между двамата стана оспорвана и в края на 24-ата обиколка Розберг допусна грешка при спирането за последния шикан и го пресече, което му даде известно предимство.

В 25-ата обиколка Маса успя да изпревари бившия си съотборник Фернандо Алонсо и излезе на осма позиция. В същото време стана ясно, че стюардите разследват действията на Розберг при преминаването на последния шикан и това, дали те са му донесли предимство.

Невъзможността Фетел да изпревари Хюлкенберг пък позволи на Валтери Ботас да се приближи до германците. Отпред пък Розберг и Хамилтън се движеха с времена, приблизително по-добри със секунда от тези на останалите в челото. След като бе решено, че за германеца няма да има наказание, рейс инженерът му поиска Розберг да внимава с разхода на гориво, който бе в критични стойности.

След изминаването на половината обиколки от състезанието преднината на пилотите на Мерцедес пред третия Перес бе 23 секунди. Именно тогава мексиканецът смени супер меките си гуми, с които бе натрупал завидно количество обиколки. Перес излезе на девета позиция зад Жан-Ерик Верн

Ботас мина през бокса за втори път в 36-ата обиколка, за да не губи време зад Фетел. От екипа на Ред Бул реагираха моментално и вкараха Фетел в 37-ия тур. Германецът излезе на девета позиция зад Перес, а зад него останаха Райконен, Бътън и Ботас. Със спирането от обиколка по-късно Рикиардо успя да изпревари своя съотборник и да излезе осми.

В същото време обаче времената и на двата Мерцедес-а започнаха да падат. Оказа се, че и двамата имат проблеми с мощността. Розберг и Хамилтън оставаха начело, но въртейки обиколки с почти 2 секунди по-бавни от тези на третия Хюлкенберг. Маса, Алонсо и Перес заемаха местата от четвърто до шесто, а седми и осми бяха Рикиардо и Фетел.

Райконен и Верн минаха през бокса в 40-ата обиколка, като финландецът направи завъртане на фибата още в първата обиколка от връщането си на пистата.

Хюлкенберг мина през бокса в 42-ия тур, като излезе зад Перес, Рикиардо и Фетел, и пред Ботас. Проблемите на Розберг и Хамилтън пък изглежда бяха донякъде решени и двамата започнаха да подобряват значително времената си от последните обиколки. Оказа се, че проблемите им са с MGU-K, но донякъде бяха туширани.

Маса бе трети на 17 секунди зад Хамилтън, но без да е спирал втори път в бокса.

Розберг спря в бокса в 44-ата обиколка, като същото направи и Алонсо. Германецът излезе зад Маса, след като проблем с предна лява гума забави леко механиците на Мерцедес. Хамилтън мина през питлейна тур по-късно и въпреки че излезе зад Маса, все пак успя да се пребори за втората позиция, изпреварвайки Розберг. Перес, Рикиардо и Фетел заемаха местата от четвърто до шесто, а Хюлкенберг, Ботас, Алонсо и Верн допълваха десетката.

Розберг опита да изпревари съотборника си Хамилтън на последния шикан, но не успя и отново мина през него. В същото време обаче спирачките на Хамилтън се предадоха на това доста натоварено за тях трасе и той за втори път през тази година отпадна.

Маса влезе в бокса в 48-ата обиколка, като по този начин Розберг отново зае първа позиция. Втори бе Перес, пред Рикиардо, Фетел, Хюлкенберг, Маса, Ботас, Алонсо и Бътън. Последното място в точките в този момент пък бе за Жан-Ерик Верн.

Заради проблемите с мощността Розберг бе вече с едва 1,5 сек пред Перес, близо зад когото се движеха Рикиардо и Фетел. Изглежда, че борбата за победата щеше да се реши именно между тези пилоти.

Ботас от своя страна бе успял да изпревари Маса в обиколката след излизането на бразилеца от бокса и се движеше шести зад Хюлкенберг. Осми пък бе Алонсо.

Така 18 обиколки преди края се очертаха две четворки борещи се помежду си, първата водена от Розберг, а втората от Хюлкенберг. Пилотът на Форс Индия от своя страна бе на по-малко от 4 секунди зад Фетел и така финала се очертаваше изключително вълнуващ.

13 обиколки преди края Розберг стабилизира представянето си и започна леко да увеличава преднината си пред Перес. В същото време Маса се възползва от значително по-свежите си гуми и успя да изпревари Ботас и Хюлкенберг в рамките само на една обиколка и да заеме пета позиция.

Бразилецът правеше обиколки по-добри с около секунда спрямо тези на пилотите пред него и бързо се доближи до Фетел. В същото време Алонсо и Бътън успяха да се справят с Ботас, който явно имаше проблем с износването на гумите.

Седем обиколки преди края първите петима в класирането бяха само в рамките на 2,5 сек и всеки от тях можеше да спечели. Розберг продължаваше да води, следван от Перес, Рикиардо, Фетел и Маса, който бе с най-свежи гуми в челото.

Шест обиколки преди края Маса атакува Фетел при спирането за последния шикан, но пилотът на Ред Бул успя да се защити успешно поне в този момент. В същото време Рикиардо успя да изпревари Перес в първия завой, като мексиканецът явно също бе използвал прекомерно ресурса на гумите си. Фетел и Маса бяха близо зад него без обаче да могат да се справят с пилот на Форс Индия.

Две обиколки преди края Рикиардо успя да изпревари борещия се все още с проблеми с мощността Розберг и да поведе. В следващия тур пък Фетел успя да изпревари Перес при спирането за последния шикан, а само няколко метра по-късно в опит да изпревари мексиканеца, Маса предизвика удар между двамата и на практика това бе край на състезанието заради излизането на кола за сигурност на пистата.

Така Рикиардо постигна своята първа победа във Формула 1, а Нико Розберг увеличи преднината си в класирането пред съотборника си Люис Хамилтън. Германецът води със 140 точки, докато неговият колега е със 118 т. При конструкторите Мерцедес води с 253 т. пред Ред Бул (139 т.) и Ферари (87 т.)