Даниел Рикиардо с Ред Бул спечели изключително драматичната Гран при на Китай, 3-и кръг от шампионата на F1. Австралиецът се възползва максимално от излизането на колата за сигурност на трасето, използвайки момента да спре в бокса за нов комплект гуми софт.
С тях той изпревари последователно съперниците си от Мерцедес и Ферари отпред, като използва и битката между Верстапен и Хамилтън, при която холандецът излезе извън пистата.
Втори завърши Валтери Ботас, следван от Кими Райконен. Хамилтън остана 4-и, а Верстапен 5-и, след като получи наказание от 10 сек за сблъсък с Фетел на обратния завой. Себастиан загуби най-много от сблъсъка между двамата и в крайна сметка остана 8-и.
На старта поведе Фетел, който затвори съотборника си Райконен. От това се възползва Ботас, който излезе на 2-а позиция. Отлично стартира Верстапен, който с гумите си ултрасофт имаше повече сцепление спрямо останалите водещи пилоти със софт. Холандецът се озова на 4-а позиция, а на завой 4 изпревари и Кими. Шести бе Рикиардо.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️LIGHTS OUT!!!
Live text commentary and timings: https://t.co/n7sXojqp4r#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/YzM0lpkomB
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
След 6 обиколки Фетел водеше с 2.5 сек пред Ботас. Следващите бяха в рамките на около 1-2 сек разлика, като Хюлкенбегр и Сайнц бяха 7-и и 8-и, а Магнусен и Грожан допълваха зоната на точките. Ромен бе притискан от Алонсо.
LAP 13/56: Alonso is training his sights on Grosjean in a battle for 9th #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/NGVWWEnwTz
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
Хартли бе първият пилот, спрял в бокса в 11-ата обиколка. Пилотът на Торо Росо сложи медиум. Последваха го Магнусен, Сайнц, Хюлкенберг и Грожан. Отпред Фетел увеличи аванса си пред Ботас на 3.5 сек. Верстапен бе на 6.4 сек пред финландеца, а Райконен на още 2.7 сек.
В края на18-ата обиколка Верстапен и Рикиардо спряха в бокса за гуми медиум с идеята да изкарат с тях до финала. Тур по-късно и Хамилтън спря в пита за гуми медиум. Шампионът се върна зад Макс и пред Даниел. В 20-ата обиколка Ботас мина през бокса за нови гуми медиум.
LAP 28/56: Having lost the lead, Kimi pits and returns to the track in 6th – his race for the podium seemingly done 🙄 #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/7RKEKR9bYU
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
В следващата обиколка и Фетел смени гуми и се върна на пистата на 1.3 сек зад Ботас. така пресичащата стратегия на Мерцедес проработи. Влизайки в бокса обиколка по-рано, Валтери спечели около 2 секунди спрямо Себастиан, а и самото обслужване от механиците бе с няколко десети по-бързо. Райконен влезе в бокса едва в 28-ата обиколка и се върна на пистата 6-и с медиум, като преди стопа си бе изпреварен от Ботас.
LAP 31/56: Rule No. 1 and all that…
Gasly runs into Hartley at the hairpin 💥 #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/pBmiKjHSO4
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
В 31-ата обиколка обаче стана катастрофа между пилотите на Торо Росо – Гасли и Хартли на обратния завой. Заради инцидента на трасето излезе кола за сигурност. Верстапен и Рикиардо се възползваха от това да сложат нови гуми софт.
LAP 31/56: Debris from the Toro Rosso collision brings out the Safety Car and both Renault and Red Bull drivers pit for a fresh set of soft tyres #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/eTRszbuI5k
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
Състезанието бе рестартирано в началото на 36-ата обиколка. В челото не настъпиха промени. Две обиколки по-късно обаче Рикиардо с новите си гуми софт изпревари Райконен и излезе на 5-а позиция. Зад тях бяха Хюлкенберг и Магнусен.
Верстапен продължи да натиска и настигна бързо Хамилтън и веднага опита атака на 5-и завой. Британецът обаче не отстъпи, а Макс излезе в зоната за сигурност. Съответно той загуби позиция спрямо Рикиардо, който на свой ред притисна Люис и го изпревари на спирането в края на обратната права.
LAP 43/56: More drama!
VET 💥VER at the hairpin#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/oqgngIgfn1
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
Верстапен пък отново влезе в ритъм и този път мина пред Хамилтън на 4-и завой. Само обиколка по-късно Рикиардо задмина Фетел с лекота на обратната права. Пилотите на Ред Бул буквално летяха и Верстапен атакува и Фетел, но го удари при влизането на обратния завой. Двамата се сринаха до 5-о и 7-о място. Отпред обаче много по-прецизен в маневрите си бе Рикиардо, който изпревари и Ботас на 4-и завой и поведе. Заради предизвикания инцидент Верстапен бе наказан с добавяне на 10 сек към времето му.
LAP 46/56: @danielricciardo TAKES THE LEAD! #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/cupKVZ3k56
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
В последните обиколки Райконен притисна Ботас в битката за 2-ото място, като двамата бяха застигнати от Верстапен. Промени в позициите обаче не настъпиха, като Рикиардо спечели състезанието, следван от Ботас и Кими. Верстапен финишира 4-и, но бе класиран 5-и зад Хамилтън, а в края Фетел загуби позиция от Алонсо и едва удържа 8-ото място.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF RACE): Best #ChineseGP ever? #F1 pic.twitter.com/swi6LQExwh
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018