Даниел Рикиардо с Ред Бул беше най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Германия на пистата Хокенхайм. Австралиецът изпревари с едва 0.004 сек Люис Хамилтън с Мерцедес.
Макс Верстапен с другия болид на „биковете“ остана 3-и, следван от Себастиан Фетел с Ферари. Германецът обаче постигна най-доброто си време с гумите софт срещу ултрасофт за пилотите пред него. Фетел и Райконен (6-и) изобщо не използваха ултрасофт.
Първото място в сесията обаче едва ли може да радва особено Рикиардо, след като стана ясно, че той ще трябва да потегли от дъното на колоната заради нерегламентирана смяна на компоненти по задвижващата му система. В тренировката за екипа на Заубер кара Антонио Джовинаци на мястото на титуляра Маркус Ерксон. За Форс Индия участие взе тестпилотът Никола Латифи вместо Естебан Окон.
Сесията очаквано според прогнозите започна при топло и слънчево време. Макс Верстапен първи записа време с гумите медиум 1:16.526 мин, а в следващите си опити свали още 1.5 сек. Гасли бе следващият, който направи бърз тур. Той бе на 3 сек от Макс с гумите софт. Същото направи и Хартли с другата кола на Торо Росо, но и той бе далеч от постижението на пилота на Ред Бул.
GAS: „The steering is bent, and I have a lot of pulling“ 😬
Not a straightforward FP1 for Pierre Gasly…#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/VGpZkEoM5u
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
20 мин след началото на сесията Ботас, Хамилтън и Райконен също се появиха на пистата. Те бяха с типа софт. Ботас изостана на 1 сек от Макс, Валтери на 0.8 сек, а Кими на 0.3 сек. Последният допусна и грешка в следващия си опит. Първият опасен момент в сесията дойде половин час след нейното начало. Тогава капакът на двигателя на Маркус Ериксон се откъсна и се озова на трасето, Той обаче бързо бе премахнат от маршалите.
Фетел също започна подготовката си със софт. Той записа второ време, зад излезлия начело с 1:14.622 мин Даниел Рикиардо, който единствен в челото беше с ултрасофт. Пилотите на Мерцедес и Райконен също подобриха значително резултатите си. Така водещите 6 пилоти се събраха в малко над половин секунда.
Хамилтън бе следващият, който подобри времето си и със софт записа 1:14.181 мин., с което изпревари Рикиардо с 0.286 мин. Верстапен пък смени гумите си медиум с меки, като спря доста късно при механиците си и този отпред трябваше да понесе голяма сила, но всичко се размина без инциденти.
Sparks from the Iceman at Turn 1 🎇#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/80eao44EyX
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
След известна пауза Ботас се появи на пистата с ултрасофт за първи път. Пилотът на Мерцедес, който подписа нов договор с тима за 2019 г., постигна 1:13.903 мин и поведе. Кими със софт бе на 0.370 мин. Поставяйки ултрасофт Верстапен също подобри значително времето си – 1:13.714 мин, но веднага това време бе подобрено с 0.185 сек от Хамилтън също с най-меките възможни гуми.
В същото време Райконен бе със софт и имаше проблеми при преминаването на първия завой. Кими бе 5-и, като пред него се наредиха Ботас (4-и) и Фетел (3-и). Себастиан направи тура си с гумите софт и изоставането му от 0.267 сек бе отлично за Скудерията с оглед на разликата от около 1 сек между двата типа.
Yellow flags for the yellow team momentarily 😬
Hulkenberg skitters through the gravel on the entry to the stadium#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/5m03LAzwBH
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
Грешка на 10-и завой допусна Нико Хюлкенберг и едва се размина с удар в предпазните огради. Рикиардо пък се изкачи на 2-а позиция, като с ултрасофт гуми бе на 0.170 сек от Хамилтън. Даниел пък мина през кутия от бира и известно време той се движеше с бавно темпо, докато той и тимът му проверяваха дали има повреди по колата. След като се увериха, че няма такава австралиецът направи нов бърз тур и изпревари Хамилтън само с 4 хилядни от секундата.
Dan the man runs over a can 👀
Ricciardo hits some debris on track, but is up to speed again#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/87VqazmS3z
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
A strong session for Red Bull in Hockenheim
With Hamilton just a whisker off the top spot#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/Ho8UsUN90e
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018