Формата на Дженсън Бътън през тази година е повече от интересна. Световният шампион за 2009 г. успя да победи още в първото състезание за сезона. Последва второ място в Китай, но в следващите четири състезания англичанинът се добра до едва 2 точки за деветото си място в Барселона. Така Бътън се свлече до осмата позиция в класирането при пилотите, докато неговият съотборник Люис Хамилтън е водач.
Може би най-разочароващ бе провалът в Канада, където след изключително сериозни проблеми с гумите пилотът на Макларън завърши на 16-а позиция. Миналогодишният победител сега бе едва на обиколка зад Хамилтън, който триумфира в Монреал и това бе повод за сериозен размисъл в екипа.
Според техническия ръководител в Макларън, Саймън Робъртс, проблемите в Канада може да се превърнат в сериозно предимство за него в остатъка от сезона.
„Според мен случилото се в Канада бе много интересно, защото участвахме в състезанието с две като цяло идентични коли“, обясни Робъртс. „Разбира се двамата пилоти имат леки разлики в настройките, за да адаптират болида към стила си. Но въпреки това разликата в представянето на гумите при двете коли бе огромна.
Решихме, че можем да извлечем много поуки от случилото се и направихме във фабриката обстоен анализ на данните от състезанието. За момента сме сигурни, че в колата на Дженсън нямаше никакви проблеми. Настройките му също не бяха сбъркани. Имаше обаче дребни детайли, в които двете коли се различаваха.
Оптимисти сме за състезанието във Валенсия и се надяваме, че ще успеем да разгадаем, къде се коренят проблемите. Надяваме се да предоставим на Дженсън една съвсем различна кола, както за квалификацията, така и за състезанието.“
Плановете на Бътън за настоящия уикенд предвиждат да започне в свободните тренировки с баланса на Хамилтън и в последствие да направи индивидуални промени, които да му помогнат в следващите дни.
В какво са се различавали двете коли в Монреал, Робъртс обаче не желае да разкрие.
„Не искам да навлизам в детайли, но разликите бяха минимални. Не говорим за различен баланс на аеродинамиката. Въпросът е, че останахме доста под очакваното. Според мен до голяма степен сме разбрали, къде е проблема. Дали сме намерили решение обаче само времето може да покаже. Това бе болезнен, но може би и полезен опит за нас.“