Начало Moto News Repsol и Honda ще работят заедно в MotoGP до 2017 г.

Repsol и Honda ще работят заедно в MotoGP до 2017 г.

40
0

За догодина промени в заводския тим на Honda няма да има. Това стана ясно, след бе подписан нов 3-годишен договор между Honda и Repsol, които продължават партньорството си до края на 2017 г.

Така след като бе продължен договора на двамата пилоти – Марк Маркес и Дани Педроса, сега и Honda продължава с Repsol. Още от 1995 г. испанският петролен гигант е основен спонсор на заводския тим на Honda MotoGP и след 20 години спортни успехи и технологично развитие, двете компании продължават още три сесона своето партньорство. Това е най-дългият период на договор между спонсор и производител в историята на световния шампионат по мотоциклетизъм. Байковете, с цветовете на Repsol Honda станаха икони в мотоспорта.

Сътрудничеството тази година става на 20 години. То започва през февруари 1995 г. и е перфектната комбинация на технологично развитие на мотоциклет, гориво и смазочни материали. За две десетилетия, отборът е спечелил 10 титли при пилотите, 133 победи, от които 35 са с Мик Дуън, а 25 с Дани Педроса. Заедно с това са спечелени 354 подиума, 137 първи позиции  и 152 най-бързи обиколки. Освен това Repsol Honda е шампион при тимовете 6 пъти, откакто се прави тази класация след 2002. Световните титли на Repsol Honda са спечелени благодарение на Мик Дуън – между 1995 и 1998 г., Алекс Кривие – 1999, Валентино Роси – 2002 и 2003, Ники Хейдън – 2006, Кейси Стонър – 2011 и Марк Маркес – 2013.

За Repsol, тясното сътрудничество с Honda е стимул за развитие на продуктите във високотехнологичния свят на MotoGP. Тези изпитани продукти след това се предлагат в повече от 4000 бензиностанции на компанията. Връзката между Repsol и Honda излиза извън обикновеното спортно спонсорство, като се затвърди и в отношенията между лабораториите на Honda в Сайтама, Япония и на Технологичния център на Repsol в Мостолес, Испания.

През 90-те години на миналия вех сътрудничеството започна в развитието на двутактовите двигатели, а след това дойде предизвикателството при четиритактовите. В Технологичния център на Repsol изследванията се правят с уникален едноцилиндров двигател идентичен с този, който Маркес и Педроса използват в мотоциклетите си. Само инженерите в Сайтама имат друг, който е същият кто този в Испания. Тази година резервоарите в MotoGP имат един литър по-малко гориво – от 21 на 20 л за състезание и затова двигателят трябва да е икономичен.

Бегоня Елисес – генерален директор на комуникациите и шеф на офиса казва: Много сме доволни от това споразумение, което е в сила още от 1995 г. насам и ни е донесло  такъв успех, както по отношение на спортните резултати и така и в технологичното развитие. Имаме двама изключителни пилоти като Марк Маркес и Дани Педроса, които представят Repsol перфектно. Тази връзка с най-високото ниво на конкуренция е най-добрият импулс да се развиваме като глобална компания, да създаваме най-съвременните горива и смазочни материали. Нашият алианс с Honda е пример за работа в екип, завършен от двамата пилоти, които са посланици на нашите ценности, като например почтеност, отговорност, смелост, ентусиазъм и борбеност за преодоляване на неуспехите.

Шуей Накамото – изпълнителен вицепрезидент на HRC коментира: Няма по-добър момент да отпразнуваме подновяването на договора след фантастичната двойна победа в Германия. Сега сме на първо и второ място в шампионата. Много сме щастливи да разширим партньорството ни с  Repsol, което е не само договор за спонсорство, но и ключовата техническа връзка. При новите правила за 20 л гориво през 2014 г., ние работихме в тясно сътрудничество с Repsol и сме горди да споделим нашите успехи и сега, и в бъдеще!